Hjææælp!!

Har nettopp tatt vedlikehold på akvariumet mitt, og når jeg er ferdig så skal jeg ha oppi diverse middel for best mulig vann osv.

Til slutt hadde jeg oppi Tetra Generaltonic og fulgte anvisningen på flasken.....og vannet ble GRØNT!!!!.....kjempegrønt......

Det kan vel ikke være riktig? Og kanskje jeg ikke skulle ha det oppi i utgangspunktet?

Er helt nybegynner, og det er mitt første vedlikehold.

Vil dette forsvinne eller må jeg skifte ut alt vann?

Noen som vet?

Milla
Det middelet er for sykdomsbehandling.
Finneråte og soppinfeksjoner i hovedsak.

Du skal IKKE ha det oppi ved vannbytte og vedlikehold, kun ved sykdom som dette middelet kan kurere. Og ja, vannet blir helt grønt
Ta 30% vannbytte hver 2. dag til det meste av grønnfargen er borte.
kan fiskene ta skade av dette når jeg no har hatt det oppi??

vannbytter skal bli.....
Vannet mister farge uansett om du bytter vann eller ikke, men vannbytte er jo uansett å anbefale. Nei, fiskene dine har nok ikke tatt direkte skade av det, men man skal ikke behandle fisk som ikke er syke. Skjelløse fisk kan ta skade av det.

Siden du er ny burde du lese nøye på de du hiver oppi til fisken. Generelt er det veldig lite du trenger å putte oppi vannet med mindre du evt du har lav/høy PH i vannet, sliter med metaller i vannet etc. Aquasafe skader ikke (så vidt jeg er kjent med) men er strengt talt ikke nødvendig.
Tilfeldig bekjentskap
© © SIMONSEN @ ENGDAL
Reklame for plussmedlemskap