Sliter med alger

sliter mye med grønne alger på glass, røtter og sand.karret er på 900L med 4x21w t-5.har lyset er på 8-10 timer om dagen.har ukentlig vannbytte.mater hardt da det er rovfisk der.2 stk am-topp 3338 står for filtrering.kan det være det er for dårlig med filtrering?

mvh glenn
Alge oppblomstring vil du oftest få når det er overskudd av næring i karret, med storfisk og kraftig fôring slik du beskriver så ville jeg hatt 2 vannbytter i uka, og skaffet meg en hurtigvoksende plante. Hornblad eller sessiliflora er planter som du kan ha flytende i toppen, de skjermer en del for lyset om du lar de voksefritt, også er de noen råtasser til å konkurere med algene
Trym81
Alge oppblomstring vil du oftest få når det er overskudd av næring i karret, med storfisk og kraftig fôring slik du beskriver så ville jeg hatt 2 vannbytter i uka, og skaffet meg en hurtigvoksende plante. Hornblad eller sessiliflora er planter som du kan ha flytende i toppen, de skjermer en del for lyset om du lar de voksefritt, også er de noen råtasser til å konkurere med algene :)

ok,prøve på to ganger vannbytte i uka.har allerede noen planter.det er 10 vallesineria og 2 sverdplanter.har tenkt på flyteplanter,men har bla arowana der.som går i overflaten.og spiser der.så tror ikke det er så bra da?
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Tellefsen
Reklame for plussmedlemskap