Malawi, ancistrus sp. og kinesisk algespiser på over 7 cm. passer de sammen?

Hei.

Vil svert gjerne høre dine erfaringer om dette. Da jeg lurer på om jeg har en farlig kombinasjon.

Mvh. Hege.
De skal jo egentlig ha litt forskjellige vannverdier.. men
Malawi har det i seg at de kan mobbe andre fisk. Vet det er flere som bruker "tøffe" maller sammen med Malawi, og at det er forskjellige syn og erfaringer med dette. Ancistrus kan jo forsvare seg mot andre fisk, til en viss grad. Når det gjelder kinesisk algespiser, så opplevde jeg selv for lenge siden at et enslig eksemplar ble aggressiv og sugde seg fast på andre fisk...

Jeg tror ikke dette er en helt heldig kombinasjon. Men det er nok lurt å hovedsaklig ha Malawi for seg selv.

Og det spiller nok også en rolle hvor mye vann de har å svømme i. Jo bedre plass jo mindre problemer...
Takk.
Hei.

Har 430L. Men tenker likevell dette kan bli farlig. Så jeg får kvitte meg med den kinesiske algespiseren.

Mvh. Hege.
MIn erfaring er at dette går veldig bra. Har hatt samme fiskene sammen i en 540 liter i flere år nå. Har også SAE sammen med dem. Kineseren døde dessverre av alderdom for et par mnd siden.
Det kan gå bra, men det avhenger jo veldig av hvilket individ den kinesiske algespiseren er. Det er ikke alle som suger seg fast i andre fisk.
Men har du hatt en slik kjiping, vil du neppe ha den snille broren heller neste gang du handler fisk.
Takk.
Hei.

Nå flytter den til en som har flere av samme art og et kar på mer enn 500 L.
Algespiseren har ikke suget seg fast til mine malawi. Men malle far har holdt seg mere i skjul og det vil jeg jo ikke at han skal.

Mvh. Hege
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap