Englands største hjemmeakvarium...

Inaktiv bruker
Jack Heathcote har Englands største hjemmeakvarium og må dykke i det når han skal rengjøre det (!!!). Les hele artikkelen her.
Oi....Dette skal jeg tenke på neste gang jeg står og sukker oppgitt når jeg må fjerne alger fra glasset med filtervatt...
Akvariet er jo stort, men det virker alikevel ganske lite, siden fiskene er så store... Tenk så kult det hadde vært med et så stort kar, fint innredet med flotte planter, og ganske små fisk! Det hadde vært en opplevelse det
Plussmedlem
Karet ligger også på YouTube.

Litt mere informasjon om disse 18.000 litrene i en artikkel hos Practical Fishkeeping fra i fjor sommer.
Ja, stort og sikkert spesielle fisk, men det så da litt kjedelig ut. Enig med "sissimor". Tenk for en verden han kunne skapt med litt mer landskap, plantevekst
Plussmedlem
Endel mer jobb, men tenk dere for en biotop dette kunne blitt gjort til...Sånn det er nå er det etter min mening enormt, spesiellt, men ganske kjedelig....

Se for dere dette som en Amazonas-biotop for f.eks cory. Eller hva med discus. Eller som en Malawi-biotop.... Kunne blitt helt fantastisk...
Ja, enig med dere over, men det hadde sikkert vært fantastisk mye arbeid med vedlikehold om han skulle hatt masse planter og slikt der.
Nja, må nesten ha noen fisk med størrelse hvertfall Guppy og kirsebærreker ville jo nærmest blitt usynlig i et slikt kar

Men ja et plantekar med en del tusen neontetra i stim hadde jo vært stillig

Ser for meg at et plantekar i den størrelsen vil kreve noen syke mengder med lys
Ja masse planter kunne kanskje blitt sinnsykt mye jobb. Men jobb har han fra før med dette vel.. Han kunne gjort mye mer ut av det..halvert størrelsen på fisken, fått inn noen vakre stimer og bygget mere landskap med røtter og steiner.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap