Hjelp i nøden

Hei.

Har lenge tenk på å meg ett reke akvarium så her om dagen bestillte jeg meg endelig ett rekeakvarium sett med alt man trenger ink 6 Amano reker. Å i dag var det kommet. Fortet meg ned på posten å hentet pakken. Som en ivrig unge på julaften åpnet jeg pakken men fikk til min store skuffelse se at akvariumet var knust..
Så hva gjør jeg med rekene nå? Har en 11oL med 3 unge paradifisk,2 unge ancistrus, 6 unge flekkete pansermaller og 6-7 glødebåndstetra. Ett par planter,flyteplanter og masse røtter. Kan jeg ha rekene i det karret så lenge?

Takker på forhånd for hjelp.
Så trist å høre om akvariet ditt som var knust når det kom frem
Håper du får ett nytt kar fort,,,,,huff,,,,,, føler virkelig med deg.
Det er en av grunnene til at jeg ikke tør handle akvarium på nett.

Nå over til spørsmålet ditt......
Har selv hatt reker (kirsebærreker) i sammen med fisk,dette går som regel bra,så lenge rekene er store nok. Hvis du har kjøpt dem i nettbutikk så vil jeg tro at de er voksne. Reker trenger sirkulasjon i vannet,så det er bedre å putte dem i karet enn i f.eks en bolle.

Om du vil drive oppdrett på reker så lønner det seg å ha de i eget kar etterhvert,for yngelen er reneste snacksen for fisker.

Fint hvis du holder oss oppdatert,for det kan være fler som opplever det samme.

Lykke til med reker og forhåpentligvis får du du nytt kar veldig snart.
Ja det var ikke noe særlig gøy.Det er helt klart tryggest å handle i butikk har jeg nå erfart. Men nå har rekene gått i karret noen timer å det ser ut til å gå helt fint. Ingen av fiskene viser noe spesiell interesse for dem enn så lenge Da må jeg ta turen til posten i morgen å høre hva de sier til saken. Men rekekarr skal ha, uansett utfall. Ble kjempefasinert av disse små krabatene
Tilfeldig bekjentskap
© Kai R. Bakken
Reklame for plussmedlemskap