Stakkars

Plussmedlem
Grusomt, sier jeg bare. Klarer ikke si noe annet enn grusomt.
Skjønner ikke at folk ikke ser sånt selv...
Huffameg. Noen må jo ha solgt stakkaren dette her, tror de færreste med fæl fiskesammensetning egentlig gnir seg i hendene og tenker "nå kjøper jeg et bittelite akvarium og putter fire kjempefisk oppi der he, he, he", de har sikkert gjort så godt de kunne. Huffameg.

Vi får stå på folkens, og ikke slutte å svare på "fisken min dør"-innlegg selv om vi har svart 1000 ganger før!
stakkers fisker....de må jo bli gal inni der
Følte jeg bare måtte legge den ut selvom eieren sikkert tror at fiskene har det kjempe bra og bare har fått helt feil info av de som har solgt det, så hvis henne ser denne tråden så er det ikke hennes feil
Off.. dessverre er det mye som "henger igjen" fra gammelt av - godt fiskehold er mange fisker (så lenge de kan snu seg er ting OK) samt å sterilisere (ta ut all fisk, all grus, koke grus++) hele sulamitten en gang i mnd. Treffer fremdeles stadig vekk på folk som ser på meg med vantro i blikket når jeg forsøker å gi en trettisekunders innlæring i filterets funksjoner og hvor fin en slamsuger kan være å ha.. :-/

Men som et klokt hode sier, er ikke stort annet å gjøre enn å på pent vis forklare hvordan ting skal gjøres og ikke gjøres. Har flere ganger måtte svare på "jamen to kampfisker i en liten glassbolle, hvor galt KAN det gå da?" eller "jeg vil ha en sånn derre neontetra alene i et norgesglass, den er jo ikke så stor, må jo trives da vøtt"-antydninger.. men heldigvis er det som regel bare å appellere til hvor vakkert det er å se fisk som har det godt.. og går ikke det får man forsøke å appellere til det økonomiske ved å si at man slipper så mye fiskedød ved noen enkle tiltak.. been there done that. :-p Nei stå på alle dere trauste informanter som dag ut og dag inn forteller (oss) nybegynnere hvordan å takle en hverdag under vann Dere BLIR lagt merke til!!
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap