En sorgens dag...

Etter 7 år som akvarist, har jeg vært heldig med utstyr og kar uten større uhell. Men uværet over østlandet for noen dager siden ga et trist resultat hos meg. Jeg var ikke hjemme og oppmerksom et par, tre dager, og da jeg kom hjem igår møtte et sørgelig syn meg i hjørnekaret i loftstua. Der fløt 7 store flotte L201 døde rundt og tordenværet hadde nok "tatt livet" av pumpa.
Dette var en nydelig leksgruppe også
Ja, ja.... nå skal karet få stå tomt til over ferien og jeg skal ut og kjøpe overspenningsvern til de andre karene mine!!
Det var kjedelig. Nesten det samme skjedde hos meg for noen år siden. Det var todenvær og jordfeilbryteren slo av strømmen. Jeg var på jobb og kom hjem noen dager senere. Da var det 8 grader i akvariene mine. Mistet over 400 fisk, inkludert en gruppe L46 med yngel, mange andre maller og 38 diskus. Holdt på og grine. Men fikk heldigvis erstattet det med innbo forsikringen. Det skal du også få, siden det ikke var din feil, men tordenværet sin skyld at dette skjedde. Men kampen mot forsikrings selskapet kan ta tid. Men hvis det bare var disse fiskene du mistet er det mulig egenandelen er høyere en verdien av fiskene.
Uff, din historie var jo mange ganger værre! Her var det bare det ene karet som var slått ut - det står på en egen krets i huset i ande etasje. Bra du fikk erstatning, da. Hos meg er nok summen for liten til at jeg gidder prøve, selv om verdien på gruppa nok var noen kroner.... Gikk med noen småfisk i tillegg, men de er greie å erstatte med andre fra andre kar om jeg gidder. Nå skal jeg vurdere om karet selges eller jeg finner noen andre beboere over ferien...
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap