Nervepirrende -lekker det skal tro...
Har testfyllt 75 literen på verandaen (stått ute noen dager nå), og idag tømte jeg det med slamsugeren. Tok litermålet på siste rest som slamsugeren ikke ville ha opp. Skulle flytte det litt lengre frempå gulvet når jeg (vet ikke helt hva jeg gjor for å være ærlig), hørte ett "knak", omtrent som ett sprekk... Jeg aner ikke om det var der fra før, husker ikke, men der bunnplata møter fremglasset i bunnen så er det en bulk i silikonen. Ca på 1 cm. Virkelig nervepirrende! Jeg har nå fyllt akvarie igjen med ca 5 cm med vann, og lar det stå for å se om det lekker... Mageknip? JA!
Noe annet jeg kan gjøre for å se om det lekker? Hva gjør jeg om det lekker i tilfellet? Da er det under silikonen en plass eller silikonen som er skadet siden jeg ikke kan se skade på glasset...
Kjenner jeg er lei meg nå, akvariet er kjøpt brukt, men det vises overhode ikke. Ser ut som nytt rett fra butikken (stått å støvet ned i noen sin garasje, derfor jeg ønsket å vaske det skikkelig og testfylle for sikkerhetsskyld). Gode råd og kanskje noen trøstende ord?
Noe annet jeg kan gjøre for å se om det lekker? Hva gjør jeg om det lekker i tilfellet? Da er det under silikonen en plass eller silikonen som er skadet siden jeg ikke kan se skade på glasset...
Kjenner jeg er lei meg nå, akvariet er kjøpt brukt, men det vises overhode ikke. Ser ut som nytt rett fra butikken (stått å støvet ned i noen sin garasje, derfor jeg ønsket å vaske det skikkelig og testfylle for sikkerhetsskyld). Gode råd og kanskje noen trøstende ord?
Postet 27.08.11 kl 20:04
Postet 27.08.11 kl 23:10
Enig med Shiramor, sikrest å fylle helt opp. Her har du oppskrift på liming av akvarium i fall du har vært ufortjent uheldig. Som vanlig er du ikke den første som har funnet på noe tull, det lar seg ordne! En trøsteklem til slutt, ikke ergre seg, det hjelper ingenting. Angre veldig og lære. Håper inderlig du slipper med skrekken :o)
Postet 27.08.11 kl 23:38
Endret: 27.08.11 kl 23:39
Rakk ikke fylle akvariet helt opp (kun ca 5 cm med vann opp i bunnen) siden jeg fikk besøk 2 minutt etter jeg postet dette innlegget. Nå er det bekmørkt ute og jeg aner ikke hvor jeg finner hageslangen ute i mørket. Får finne den i morgen og fylle akvariet helt. Da skal det igjen få stå noen dager for å se om det er tett. Veldig ergelig ettersom jeg skulle sette det inn på hobbyrommet når dette skjedde så det fikk tørke skikkelig til i morgen. Hadde nemlig planer om å bruke morgendagen til å male bakveggen utvendig...
Var forresten ute på verandaen nettopp for å se om jeg kan se noen lekkasje -ingenting å se enda iallefall. Får fylle opp i morgen og se igjen da...
Var forresten ute på verandaen nettopp for å se om jeg kan se noen lekkasje -ingenting å se enda iallefall. Får fylle opp i morgen og se igjen da...
Postet 28.08.11 kl 01:26
Da har jeg fyllt akvariet helt opp med vann. Stått hittil i nesten 2 timer, ingen lekkasje enda å se. Skal få stå noen dager tenkte jeg og krysser fingrene!
For alt jeg vet kan fugen/silikonen ha vært slik fra før av, jeg skrubbet det innvendig i full fart den dagen og fyllte det med vann før jeg dro på jobb så studerte ikke så fryktelig nøye... Håper den var der fra før
For alt jeg vet kan fugen/silikonen ha vært slik fra før av, jeg skrubbet det innvendig i full fart den dagen og fyllte det med vann før jeg dro på jobb så studerte ikke så fryktelig nøye... Håper den var der fra før
Postet 28.08.11 kl 19:36