Akvarium på kaldt soverom?

Hei!
Jeg har fått et snev av den såkalte litersyken, så jeg har lyst til å skaffe meg et lite akvarium til. Har sett på en zolux 30 liter fra akvariereker.no. Men det eneste stedet jeg kan ha det er på soverommet mitt i kjelleren. Jeg pleier å ha vinduet åpent om natta året rundt, så det blir ganske kaldt. Tenker å ha reker og muligens yngel i det. Kan dette gå?
Jeg har ett akvarie på soverommet og har alltid vinduet oppe. Jeg satte det inn i sommer da, så hvordan det går til vintern vet jeg ikke, men planen min er å sette inn en varmekolbe til eller kjøpe en sterker en/beregnet på større akvarium dersom jeg ikke klarer å holde temperaturen i vannet oppe med den jeg har (60 liter med 50W varmekolbe). Det vil det selvfølgelig gå litt mere strøm til oppvarming da. Uten varmekolbe vil det definitivt bli for kaldt i forhold til min soveromstemperatur.
Det beste er da at du har en varmekolbe i akvariet slik at du har en stabil temperatur. Det er ikke alle skapninger som tåler at temperaturen faller opp og ned ofte. Skal du deriomt ha noe oppi som krever kaldt vann trenger du ikke kolbe. Men er vel veldig lite akvatiske skapninger du får plass til oppi 30 liter som skal ha kaldt vann.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap