Nanokar... hjelp!

Fikk i posten i dag, sånn komplett sett, 30 liter. Fra akvariereker.no. Med pumpe, lampe og varmekolbe...

Hvis noen av dere har denne, hva pokker er den blanke slangen til? Skjønner det har noe med luft å gjøre, men skal den være nedi eller overfor vann? Aldri vært borti en sånn dings før hehe

Hadde også bestilt flere ting, bl.a en moseball. Den ligger nå og flyter i overflata.... Vil den synke etter hvert?? (Håper det asså...)
Bilder av slangen?? Ka slags merke pånanokaret?
Er det ein tapp over utblåsningen på pumpa? i så fall er slangen til å koble til luft (fra ei luftpumpe). Det er normalt ikkje nødvendig med mindre du har svært oksigenkrevande fisk.
Har ikke noe bilde akkurat nå, men er en lang, blank slange som går utifra selve pumpa. I enden av denne blanke slangen, er det en svart "tupp" som kan skrus på. Kanskje jeg egentlig kan ta den av....? Lite pen å ha oppi der må jeg si. Karet er forresten av merket zolux.
Som nevnt er den for å koble til en luftpumpe. Du kan sikkert koble den av filterpumpa siden du ikke bruker den
Takk, da prøver jeg å ta den av, og ser hvordan det går hehe
moseballen vil synke når den trekker til seg nokk vann. kansje hjelper og klemme litt på den under vann for og få ut luffta.
Nå har den ligget og duppa i overflata i 12 timer, så får snart håpe den har trukket til seg nok vann da
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap