Rokke stikk?

Jeg ble stikke av et eller annet i Brasil, det ble sagt at det var en spiss pinne som stakk meg, men etter å ha tenkt meg litt om så tror jeg kanskje det ikke var noen pinne.
Jeg hadde på meg gummistøvler når jeg ble stukket, Det var hull i gummistøvelen og 2 små rifter (som ikke hadde gått igjennom) rundt hullet, og jeg hadde heller ikke noe høy hastighet mens jeg gikk da jeg hadde vannet opp til livet. Gikk vanlig og hvis jeg husker rett så hadde jeg foten på bunn før stikket kom, men det gikk så fort, så jeg er ikke sikker.

Er det noen som har sett et rokkestikk og kan kanskje se om det er det?

Har fotsatt vondt i foten i dag og småhalter litt, hovent og fortsatt bra misfarging på huden rundt, og det er vel snakk om kanskje snart 10 dager sida dette skjedde.

Jeg har googla litt på bilder av diverse rokkestikk og det kan ligne litt på det såret som jeg har. Så om noen har erfaring så hadde det vært fint om du kunne ha skrevet litt her.

Bilde 1 og 2 er sånn som det ser ut akkurat nå

Bilde 3 er av stikket, nettopp blitt stikki
Skal ikke uttale meg om det er rokke eller ikke, men bildene viser tegn på infeksjon, og derfor bør du komme deg til lege som kan vurdere antibiotikabehandling.
au au, tror doktoronline er bedre enn akvaforum på sånne spørsmål, hehe.

Infeksjon, ja. Lege neste. Sår gror dårlig i varme strøk med høy luftfuktighet, er min erfaring.
Du bør komme deg til lege. Mange rokker har gift i piggene sine.
Plussmedlem

Det jeg fant av brukbare bilder til deg i farta
Pussig sted å "trå" på en pinne? Er ikke oppå der jeg ville forbundet skader i forhold med å trå på noe, igjennom en støvel.
Har ikke hørt om noen som har fått så store "sår" av det, men nå har jeg kun sett bilder av skader rundt akvarierokker.
Plussmedlem
Faktisk et veldig "pent" sår i forhold til hva man kan få...

Det ser for "rent" ut, til å være et rokkestikk.
Men det meste blir vel infisert med en gang når man er i jungelen.

Alle potamotrygon arter og de andre rokke artene er giftige.
Et stikk fra en rokke vil umiddelbart verke kraftig i hele den kroppsdelen som er rammet, og kan spre seg til hele kroppen. Og da snakker i ikke ømmhet, men skikkelig smerte. Giften fra ferskvannsrokker er en av dyrerikets mest smertefulle gifter.

Et slikt sår vil ikke begynne å gro uten skikkelig behandling.

Så jeg tviler på at du har truffet på en rokke.

Men ja, du bør nok få en lege til å se på det, om du ble stukket i jungelen.
Med den misfargingen hadde jeg bestilt time hos lege.... Er nok noe bakterier og en tanke infeksjon i såret ditt.
Kan være lurt å nevne for legen at du har vært på tur, er endel bakterier i tropiske strøk som vi ikke har her.
Takker for svar, har ikke bestilt noe time til lege enda. Ser an i noen dager til, det gjør litt mindre vndt nå, men fortsatt litt stiv og hoven.

Legger til et bilde av støvelen også, de små riftene syns ikke på dette bildet, de ble oppdaga på et seinere tidspunktså jeg har ikke noe bilde av de.
B. Amundsen
har ikke bestilt noe time til lege enda. Ser an i noen dager til

- famous last words ;op
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap