Hei på dere!
Som aktiv småbarnspappa har jeg kommet i den berømmelige tidsklemma. Tiden strekker rett og slett ikke til for å kunne gi mine akvarier den omsorg og kjærlighet som de fortjener. Så for et par måneder siden begynte jeg å fundere på hvordan jeg kan få dette til. Ideen som til stadighet kommer tilbake er å finne det jeg kaller en "Akvariepasser".
Hva slags akvarier gjelder det?
Ukentlig tilsyn og vedlikehold av mine akvarier. Det dreier seg om følgende akvarier:
- 1240 liter søramerikansk biotop, med totalt ca 1100 watt lys (kan brukes som planteakvarium)
- 3 x 250 liter i rack. Her er det i dag ett kar med Tanganyika, ett Asiatisk og et hvor det går tre Heros Severum.
- 85 liter med VF guppy
har også noen småkar tilgjengelig hvis oppdrett skulle bli aktuelt.
Hvilke oppgaver følger med?
- Ukentlig vannskift og stell av akvariene
- resten er opp til Akvariepasseren. Jeg står for innkjøp av evt utstyr og fisk. Akvariepasseren får "leke" seg med fiske- og plantesammensetninger, akvarieoppsett, oppdrett mm (godkjent av meg )
- Akvariepasseren får inntekten av salg av yngel og planter
Vannskiftet er forholdsvis enkelt da vaskerommet ligger vegg i vegg med tanke på vanntilførsel og avløp. Bruker slange pr i dag.
Hvis noen har begrenset plass selv og kunne tenke seg å leke med større akvarier kan dette være en kjempemulighet.
Jeg bor på Jakobsli i Trondheim, så du bør bo i nærheten!
Send meg en PM med litt info så tar jeg kontakt.
Anders