Akvarium oppbevart i kaldt rom?

Har ett 115.L Akvarium som står pakket ned i en eske på soverommet,mens jeg venter på og kunne få satt det opp.Temperatueren der inne er ganske kjølig,da vinduet må stå oppe for at det ikke skal bli innestengt luft.
Nå har de jo meldt mer kuldegrader og jeg kom til og tenke på om Akvariet vil ta skade av og stå der inne i et kaldt rom?Tenker da spesielt på glasset.
Dette rommet er dte eneste jeg kan oppbevare det i,så jeg lurer nå på om jeg må gjøre noe med temperaturen i rommet?Det vil bli ståendes på oppbevaring ca.1-2.uker til regner jeg med.

Akvariet skal flyttes inn i stua senere og her inne er det romtemperatur.
Har lest noen anbefale at man skal være forsiktig med raske temperaturskift p.g.a fare for at glass kan sprekke,så jeg lurer på og la dørene mellom soverommet og stua stå åpent og lukke soveromsvinduet for og jevne ut temperaturen før jeg flytter Akvariet inn i stua.
Inaktiv bruker
Hvis det er uten vann og av glass går det nokk bra. Du må huske at du har jo vinduer av glass smør silikonfugene med vaselin
Det blir vell ikke mange minusgrader inne i rommet?
Det går nok uansett bra.
Det står uten vann ja,det er helt nytt og har aldri vært brukt,men inntil jeg får fikset gulvet det skal stå på,så velger jeg og bare ha det i eska,så jeg ikke risikerer og få sprekker/knuse glasset.
Planen var jo egentlig og ha det oppe med vann og fisk nå i November måned,men planer forandres,så det står enda i eska.
Når du har tenkt å bruke akvariet, så lukker du bare vinduet på soverommet dagen før. La det være lukket et døgn (det dauer du ikke av?), så får akvarieglasset temperert seg sakte og fint.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap