Sprengingsarbeide og stort akvarium
Hei
Skal sprenge ut parkeringsplass på tomta mi, rett utenfor veggen i gangen. Der har jeg et 1150-liters kar stående.
Lurer litt på om karet tåler rystelsene en evnt sprenging fører med seg? Lite moro å få gangen og kjelleren og helt sikkert stua, soverommet og kjøkkenet fyllt av vann om karret sprekker...
Har også diverse andre kar rundt om i huset, men de står ikke vegg-i-vegg med dynamittsalvene.
Og hvordan takler fiskene en dynamittsalve? Kanskje smart å sende dem på "avlastning" mens arbeidet står på?
Karret er et rammekar, som står på leca-sten med treplate og isopor.
Ser mørkt på å tappe ned hele greia, men om det er eneste løsningen, må jeg bare gjøre det.
Liksom ikke lyst til å "prøvesprenge" bare for å se om det holder.
Skal sprenge ut parkeringsplass på tomta mi, rett utenfor veggen i gangen. Der har jeg et 1150-liters kar stående.
Lurer litt på om karet tåler rystelsene en evnt sprenging fører med seg? Lite moro å få gangen og kjelleren og helt sikkert stua, soverommet og kjøkkenet fyllt av vann om karret sprekker...
Har også diverse andre kar rundt om i huset, men de står ikke vegg-i-vegg med dynamittsalvene.
Og hvordan takler fiskene en dynamittsalve? Kanskje smart å sende dem på "avlastning" mens arbeidet står på?
Karret er et rammekar, som står på leca-sten med treplate og isopor.
Ser mørkt på å tappe ned hele greia, men om det er eneste løsningen, må jeg bare gjøre det.
Liksom ikke lyst til å "prøvesprenge" bare for å se om det holder.
Postet 22.11.11 kl 21:00
Oj oj..dette virker jo nesten som litt risky buisness hehe.
Finnes det ikke alternativer til dynamitt? Sånnn Trollkraft f.eks. Jeg personlig ville prøvd det om det var mulig. Men andre, med mer peiling kan sikkert gi bedre svar.
Finnes det ikke alternativer til dynamitt? Sånnn Trollkraft f.eks. Jeg personlig ville prøvd det om det var mulig. Men andre, med mer peiling kan sikkert gi bedre svar.
Postet 22.11.11 kl 21:18
Postet 22.11.11 kl 21:19
Ville spurt vedkommende som skal være ansvarlig for sprengningsarbeidet. Om han eller hun er i minste tvil, absolutt aller minste, ville jeg tappet ned karet. Bedre med kontrollert nedtapping enn plutselig. Om det skulle vise seg å være unødvendig, er jo ingen skade skjedd, bortsett fra litt plunder og heft.
Har selv lagt om gulv fullestendig etter bare 55 liter på feil sted. Tro meg, mye mer arbeid enn å tappe ned et kar, og noen titusener dyrere om det ikke dekkes av forsikringen.
Har selv lagt om gulv fullestendig etter bare 55 liter på feil sted. Tro meg, mye mer arbeid enn å tappe ned et kar, og noen titusener dyrere om det ikke dekkes av forsikringen.
Postet 22.11.11 kl 21:35
Regner med at det benyttes et godkjendt sprengningsfirma med alle papirer i orden.
Skytebasen tar avgjørelsen om dette er forsvarlig eller ikke. Det skulle ikke være noe problem, det sprenges til og med inne i kjellerene.
Forlang å få plassert en rystelses-måler for å dokumentere salva.
Kan sprengningsfirmaet jobben sin, burde dette gå bra!
- Tore -
Skytebasen tar avgjørelsen om dette er forsvarlig eller ikke. Det skulle ikke være noe problem, det sprenges til og med inne i kjellerene.
Forlang å få plassert en rystelses-måler for å dokumentere salva.
Kan sprengningsfirmaet jobben sin, burde dette gå bra!
- Tore -
Postet 22.11.11 kl 23:25
Postet 22.11.11 kl 23:27