Sende fisker

dere som sender fisker i posten, hvordan er det dere pakker fiskene å sender dem ? å hvilke smartpost esker er det dere pleier å bruke til å sende en pose med småfisk?
Man sender ikke fisk på den måten, i smartpost-esker da! Håper du ikke har hørt om folk som gjør det...stakkars fisk...

Skal man først gå mot reglene (som egentlig ikke tillater å sende levende fisk pr post...) så skal i det minste fisken sendes med Ekspress over Natten, slik at det går fortest mulig. Og fiskeposene skal pakkes godt i avispapir inni en isoporkasse, som isolerer mot temperatur-påkjenninger.

Ekspress-over-natten er dyrere enn vanlig post. Sånn er det bare å sende fisk.
Det er ikke sånn at det liksom lønner seg å sende en pose vanlig guppy, for å si det sånn.
åja. . . jo, jeg ble fortalt man kunne pakke dem godt å sende i smart post esker. Ikke min feil jeg får feil info, derfor jeg heller spør her for å få bekreftet om det er riktig eller ikke det jeg har fått vite.
L-Maller sendes på samme måte som reker.
I isolerte esker, med heatpack..

edit: Mona nevner at det ikke er lov, og det stemmer nok..
Okei, fiskene jeg tenker på er Kampfisk og Guppyer
Ronny-André
L-Maller sendes på samme måte som reker. I isolerte esker, med heatpack.. edit: Mona nevner at det ikke er lov, og det stemmer nok..

Helt riktig det Ronny-Andre.

Men angående det med å sende fisk per post så tillater faktisk posten at vi sender akvariefisk, men de forventer også at det ikke blir noe vannsøl som kan lekke over i annen post.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap