Små hvite mark på glasset

De ligner på planaria men er ikke nede, men over vannet på glasset.
Hvis en liten matbit fester seg til glasset eller en flytende plante ligger inntil glasset, blir det flere små hvite mark der neste dag.
Selv uten det, er det alltid noen å se.

Det blir bare litt bedre hvis jeg gir fiskene mindre mat, men jeg blir aldri helt kvit dem.

Finnes det noe jeg kan bruke mot dem?

hilsen
A.
Kan hende det er en annen type flatormer som lever over vann? Uansett så tipper jeg at eplesnegler vil nå dem, og kanskje også vil ete dem.
Takk for svaret. Er ikke veldig glad i snegler, håper at jeg kan finne et middel som jeg kan ha oppi. Hvis det finnes noe mot planasia, så virker det kanskje med disse og?
Bare dytt dem nedi vannet, så vil fiskene spise dem; garentert ;D
Ja, jeg tror også at de er snadder (for fiskene mener jeg) men jeg tror ikke det hjelper å dytte dem ned i vannet. Jeg vasker glasset hver gang jeg skifter vann og i løpet av to dager så er markene tilbake ((

Kraftig renhold av grus, glass osv samt redusert foring. Den reduserte foringen mistenker jeg blir mere rett dosering i forhold til antall fisk. Disse hvite markene kommer gjerne i kar der det fores for mye og har for lite vannbytte.
Mark
Jeg hadde dem før også, har brukt Sera Nematol. Markene var borte om en stund.
Takk for tipsene.

GK - Tror ikke det er så ille i mitt akvarium. I mitt første kar, for noen år siden, ja, da foret jeg for mye og fikk mark i grusen. Og da gikk det ann å bli kvitt dem med di metodene som du beskriver. Det er noe annet med disse markene her nå.

AO - Takk for tipset om sera nematol. Jeg skal kanskje prøve det.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap