Ta vare på filtergrums i flaske?

Hei!

Jeg holder på å tømmer et kar på 240 liter siden det skal flyttes.
Så da må filteret av i et døgn minst.
Så lurer på om det går an å ligge litt av filter materiallet oppi en flaske med akvarie vann slik jeg kan bruke det til å få igang filteret igjen!

Har ikke stor nok bøtte til å la det stå der en natt å svive.

Noen som vet om filterbakteriene dør eller overlever?

Mvh Emil
Slik du presenterer problemstillingen går jeg ut fra at du mener et innvendig filter. Har du en bøtte,balje eller noe som rommer filteret så det ligger under vann kan du jo løfte det ut av vannet slik at vannet renner ut og legge det tilbake så det fyller seg igjen en gang i blandt. Da får du nytt vann inn i filtermediet. For innvendige filtere har det heller ingen betydning hvilken vei de benyttes så lenge du får ut eventuell luft av pumpa. Det kan altså like godt ligge i en balje med vann og gå som å stå oppreist.
Lykke til med flyttingen av akvariet.
Jeg svarte ikke på det du egentlig spurte om. Svaret er vel ganske usikkert. De selger jo "bakterier på flaske", som de påstår skal virke, så det er vel bedre enn ingenting å starte med. Klarer du å holde filteret i gang på et eller annet vis er nok det best.
Skal se om jeg finner en balje som jeg kan bruke, det er nok best som du sier. Men er usikker på hva jeg har nå
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap