"mini" akvarium

når jeg blir kvitt spisestuen m/skjenk og skap har jeg planer om å kjøpe meg en slik hylle fra IKEA

[External Image]

der kunne jeg tenkt meg å hatt 2 små akvarium til kampfisk inni..

str på hyllene er vel ca 30x30 ?

men siden maks belastning er 13 kg/hylla, kan ikke akvariene være spesielt store.

dette vil da i bunn og grunn være med "mellomstadiekar", da jeg godt kunne tenkt meg å prøvd å få yngel på kampfisk - eller oppbevare små yngel oppi.

har kikket litt rundt, men vanskelig å vite hva jeg vil ha..

helt enkle glassalvarium eller gå for nanoakvarium..

har fått et mulig prisoverslag på den minste av nanoakvariene (ca 10 liter) til ca 500;
Problemet med slike hyller er ofte at vannbytter blir ett mareritt, og belysning krever sin kreativitet. (Led-strips eller lignende).
Jeg har er lite kar med kampfisk stående i en slik hylle. Det skal riktignok byttes ut med et større kar på sikt. Har innredet karet med en rot, en varmekolbe og litt planter. Han en ledlampe liggende på lokket, men den gir ikke allverdens lys.

Skal du drie med oppdrett av Kampfisk trenger du nok større (og flere) kar. Anbefaler deg å lese på denne siden om kampfisk
Jeg har den lave versonen av denne hylla til mitt akvarium på 60 l. Har faktisk plass til enda litt større kar, kanskje 80 eller 100l.

Jeg ville heller ha gått for den lave EXPEDIT hylla, med en 80 l på, og evt hengt en tilsvarende hylle litt over akvariet igjen. Da får fisken det bedre i et større kar, og det er lettere å komme til for vannbytter...
Tipsy
Jeg har er lite kar med kampfisk stående i en slik hylle. Det skal riktignok byttes ut med et større kar på sikt. Har innredet karet med en rot, en varmekolbe og litt planter. Han en ledlampe liggende på lokket, men den gir ikke allverdens lys. Skal du drie med oppdrett av Kampfisk trenger du nok større (og flere) kar. Anbefaler deg å lese på [URLBLOCK1] siden om kampfisk :)

tanken bak disse karene er at her skal de stå i "ventetiden", for så å flyttes oppi et 60 liter (eller hva jeg får kjøpt) når jeg vil prøve å få de i lek.
Tilfeldig bekjentskap
© Hanne Finnevolden
Reklame for plussmedlemskap