Mange små skapninger dukket opp "fra intet"..

I det ene akvariet mitt har det dukket opp noen skapninger som jeg lurer på hva de er. (Innkjørt 60 l som har "intet nytt for anledningen"). Skapningen oppdaget jeg da den viste seg på glasset, men jeg ser dem på plantene også. Str er 1-2 mm nå. Når jeg ser dem fra undersiden -på glasset- minner de om en sneglefot. Oval, gjennomsiktig. Når jeg ser nærmere på den ser den ut til å ha et munnparti på "foten", i likhet med enkelte snegler. Men, den er nesten helt flat. Sett fra oversiden har den noen mørke partiet på midten; slog tenker jeg Den sklir framover som en snegle, men virker å være mye mere fast i sin ovale form.
Oæo; for en lang og knotete forklaring!
Noen som aner hva jeg snakker om?
Hilsen Marianne
Nei, disse er oval, ikke lang. Og de er gjennomsiktig.. Når en ser dem på glasset, ser de ut som foten til fx en eplesnegl.. -i miiiniatyr

-takk for at du svarte

Ser ikke ut til at de gjør noen skade, de sklir nå rundt og beiter som snegler.. men jeg vet jo ikke om de "blir til" noe annet, og/ eller om de kan skade fiskene..
Marianne
Kikka på linken en gang til, og så nedover siden. Der fant jeg noe som kanskje kan være den samme skapningen: Acroloxus lacustris...
Eller kanskje noen Topplue snegler? (De står i sneglebasen, jeg får bare ikke til å lage link her, det funker ikke.)
Så på linken en gang til, og der var en som ligna "lengre ned". Trolig ar det denne du ville vise meg, men jeg tenkte ikke på at der var fler enn den ene Blooondi
Acroloxus lacustris ligner veldig.
Marianne
-må lese om den..
tenkte på pets snegler jeg,mendem er vel ikke ovale og gjennomsiktige
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap