Hvorfor er småkarene nå så høye og smale??
Hvorfor er så mange av småkarene nesten høyere enn de er lange?? Når man først skal ha fisker i et lite kar, så burde vel akvariet være laget slik at fiskene kan svømme frem og tilbake og ikke opp og ned?? Så vidt meg bekjent kjører ikke fisker heis??
Mitt første kar var 25 liter, og av helt normal fassong, altså avlangt og omtrent likt i høyde og dybde. Men om de selger små karr med slik fassong vet jeg sannelig ikke lenger.
Er de noen grunn til at akvariumene nå har annen fassong? Altså heller høye enn avlange??
Mitt første kar var 25 liter, og av helt normal fassong, altså avlangt og omtrent likt i høyde og dybde. Men om de selger små karr med slik fassong vet jeg sannelig ikke lenger.
Er de noen grunn til at akvariumene nå har annen fassong? Altså heller høye enn avlange??
Postet 06.02.12 kl 23:00
Kanskje fabrikantene har skjønt at småkar passer best til reker og de bryr jo seg ikke om stort bunnareal om de kan klatre oppover en rot. Det er vel litt moteriktig også.
Har selv AquaEl sitt 30 liters kubekar til reker og det gjør susen samt at et slikt kar ser mye finere ut på f.eks. kjøkkendisken enn et standard rektangulært kar. I mine øyne vell og merke...
Ps: du får fortsatt småkar i "standard" fasong. Størrelse 19l og 28l er vel det vanligste på disse tror jeg.
Har selv AquaEl sitt 30 liters kubekar til reker og det gjør susen samt at et slikt kar ser mye finere ut på f.eks. kjøkkendisken enn et standard rektangulært kar. I mine øyne vell og merke...
Ps: du får fortsatt småkar i "standard" fasong. Størrelse 19l og 28l er vel det vanligste på disse tror jeg.
Postet 06.02.12 kl 23:13
Har ofte lurt på det samme. Skulle gjerne hatt kar som var lange og lave, og syns det er rart at dette må spesialbestilles, når det stadig er noen som ønsker seg slike kar.
Men det har vel litt med plassering å gjøre? Om noen kun har en liten flekk å sette et kar på, så tar det jo ikke mer plass om det er høyt.
Men det har vel litt med plassering å gjøre? Om noen kun har en liten flekk å sette et kar på, så tar det jo ikke mer plass om det er høyt.
Postet 06.02.12 kl 23:13
Postet 07.02.12 kl 00:01
For reker så er de jo greie . Men folk kjøper jo faktisk også fisker til disse karene, og da blir det ikke store svømmeplassen.
Mitt gamle på 25 liter, er 50 cm langt, og jeg kan tenke meg det er 25*25 bredt og høyt. Tror personlig fisker liker seg bedre i slik fassong
Men klart, de høye tar jo mindre plass.
Mitt gamle på 25 liter, er 50 cm langt, og jeg kan tenke meg det er 25*25 bredt og høyt. Tror personlig fisker liker seg bedre i slik fassong
Men klart, de høye tar jo mindre plass.
Postet 07.02.12 kl 00:09
Postet 07.02.12 kl 10:35
Postet 09.02.12 kl 00:04