Frakt av 900 liter

Heeei!! Skal frakte 900 liter på henger til uka..... noen tips om hva jeg kan legge mellom henger og karet??? jeg er redd for glasset.. det er ca 1 times kjøretur...
Glad for tips!! (madrass ? eller er d ikke lurt?)
Inaktiv bruker
Liggeunderlag?
Ååååh ja, selvfølgelig.. He he. Det tenkte jeg ikke på!! God idee Thanks
Fraktet et 720 liters kar for noen mnder siden.
Vi brukte liggeunderlag oppå sånt grønt uteteppe med knotter under (billig på plantasjen). På sidene mot hengerkanten lå vi imellom isopor pakket inn i mor sitt sofateppe.=) Bare vær forsiktig å ikke stram stroppene for mye! Lykke til!=)
Takk =0) da blir d liggeunderlag, pledd og isopor .. gleder meg!!!!
Ja det skjønner jeg godt!!!=) Alltid gøyt å få nye akvarier opp å gå- spesielt så stort som du skal ha! Jeg har fått størrelsesforbud he he, men er storfornøyd med 720!=) Legg gjerne ut bilder når du er ferdig!=)
He he jeg har også størrelsesforbud nå... Egentlig forbud mot flere akvarier he he... Gubben og jeg deler ikke akvarieinteressen....! Han skjønner bare at kona har fått litersyken... men nå orker han snart ikke flere kar hi hi..
Bilder skal bli etterhvert selvfølgelig)
Tror du har fått de viktigste tipsene allerede. Når det gjelder stropping tåler ikke karet så mye på midten, da det ikke er noe som hindrer sammenklemming. Stiverne som vanligvis sitter midt på hindrer bare at glasset buer ut når det er fyllt. På enden derimot har du endeglasset som hindrer at det klemmes sammen så der tåler det mer. Uansett bør du polstre litt under stroppene, men ikke så mye at det blir lealøst.
Takk for gode råd blir litt nervøs av å frakte så stort kar på henger..
Inaktiv bruker
Lykke til så må du legge ut oppdatering på hvordan det går og hvordan karret blir når du har fått det hjem ^^
Takk spock oppdateringer kommer etterhvert
Inaktiv bruker
"Trykker på liker knappen som ikke er her" :P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap