Hvorfor virker ikke slamsugeren

Hei vet at dette ikke er noe enkelt spørsmål men hvorfor virker den ikke?
Lyset har stått av en stund
ikke fisk i det
masse parasitter
HJELP!

Takker for ALLE svar og tips

Kan du forklare hvordan den ikke virker? Suger den ikke?

Jeg tar den kjapt opp og ned men det kommer ingenting vann.
den er ikke automatisk.
Inaktiv bruker
Sug i andre enden til vannet kommer over kanten av akvariet. Ha bøtten nedenfor akvariet på en krakk eller stol så den blir lavere en akvariet.
Aquagal
Hei vet at dette ikke er noe enkelt spørsmål men hvorfor virker den ikke? Lyset har stått av en stund ikke fisk i det masse parasitter HJELP! Takker for ALLE svar og tips:)

Takk for svar men har ikke lyst til å ha masse PARSITTER i munnen
Du må selv starte sug i slamsugeren ved og enten suge i enden på slangen eller fylle slangen med vann for og skape vakum.
Slik som dette:

Vil du ikke suge, så kan du putte hele slamsugeren under vann og fylle den, så holde tommelen i enden for og stenge slangen når du tar den ut og putter den i bøtta som må være lavere enn akvariet.
På min har jeg ei sånn blære midt på som jeg klemmer på. Da kommer det.
Gjør som sagt over å sug i den andre enden, da kommer det.

Også er det lurt å ha bøtta lavere enn akvariet. Hvis bøtta står for høyt plassert vil ikke strømmen komme seg like godt igjennom om du skjønner.

Edit: Hvis du ikke vil suge på slangen, så prøv å fyll hele slangen med vann/dypp hele slangen ned i akvariet. Hold for der vannet kommer ut, så setter du bare enden over bøtta og slipper så kommer det nok
Inaktiv bruker
Pingle, du skal jo ikke suge vann til du får det i munnen, bare over kanten til avkariet. ;P
Da holder du hele klokka under vann, setter en finger i andre enden av slangen, mens du løfter opp klokka og ser at det kommer vann litt over kanten i slangen, holder tuten over bøtta og slipper, så legger du slangen i bøtta.

OK takk for svar alle sammen!!!
Skulle egentlig bare få med noen parasitter, han mannen i dyrebutikken jeg var på igår ville se på dem (Han har peiling på fisk) så nå har jeg fått tak i noen
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap