Sende maller. (på mitt ansvar)
Vurderer å ta en prøvesending. Slik været er nå så mener jeg det skulle gå greit.
Vil i utgangspunktet bli på østlandet først så får jeg vurdere videre utfra det.
Vil uansett ikke sende nord for Trondheim da dette går med fly fra oslo og det blir for kaldt uansett hvordan man pakker.
Minste jeg sender er 3 stk Kr. 150,-.
Gå inn på kjøp og salg og legg inn forespørselen der eller send meg en epost.
kaihan2@frisurf.no
Vil i utgangspunktet bli på østlandet først så får jeg vurdere videre utfra det.
Vil uansett ikke sende nord for Trondheim da dette går med fly fra oslo og det blir for kaldt uansett hvordan man pakker.
Minste jeg sender er 3 stk Kr. 150,-.
Gå inn på kjøp og salg og legg inn forespørselen der eller send meg en epost.
kaihan2@frisurf.no
Postet 15.03.12 kl 13:48
Endret: 15.03.12 kl 13:48
Inaktiv bruker
![](https://akvaforum.no/forum/_gfx/no-image.jpg)
Jeg ville personlig ikke kjøpt maller per post. Posten er ikke akkurat snille med dem, det er kaldt i bilene, de blir stående ute når det lastes. Så jeg tipper det er en dårlig business. Sjansen for et kortere liv er alt for stor.
Og pakker som sendes ut av Oslo og til Trondheim går med tog.
Og pakker som sendes ut av Oslo og til Trondheim går med tog.
Postet 15.03.12 kl 14:01
Postet 15.03.12 kl 14:09
Takk for det Kari.
Nå er heller ikke jeg noe særlig interesert i å miste fisk ved å sende all den tid det er meg som står erstatnings ansvarlig.
I 2011 så mistet jeg fire stk av alle forsendelsene og jeg hadde maaaange.
To av de var til vestlandet og mener å huske at det var to ut av 5 - 6 stk i forsendelsen som var døde.
Den andre var til Mo I Rana og det var to stk. av to.
Etter dette så ringte jeg posten og pratet med en faktisk hyggelig person som drev med logistikk.
Han forklarte at all post som sendes til nornorge sendes med fly fra oslo, kansje en sjelden gang går de med annen transport.
Det er ut fra denne telefonsamtalen at jeg ikke vil sende nord for Trondheim.
Nå er heller ikke jeg noe særlig interesert i å miste fisk ved å sende all den tid det er meg som står erstatnings ansvarlig.
I 2011 så mistet jeg fire stk av alle forsendelsene og jeg hadde maaaange.
To av de var til vestlandet og mener å huske at det var to ut av 5 - 6 stk i forsendelsen som var døde.
Den andre var til Mo I Rana og det var to stk. av to.
Etter dette så ringte jeg posten og pratet med en faktisk hyggelig person som drev med logistikk.
Han forklarte at all post som sendes til nornorge sendes med fly fra oslo, kansje en sjelden gang går de med annen transport.
Det er ut fra denne telefonsamtalen at jeg ikke vil sende nord for Trondheim.
Postet 15.03.12 kl 14:33
Postet 15.03.12 kl 16:29
Postet 15.03.12 kl 16:52
Postet 15.03.12 kl 17:44
Sa han postmannen at det sendes med fly? Hmm... det sendes kanskje med fly et stykke, men det går vel en del med tog også.
Vi har jo for eks slik at posten går med tog FORBI mo i rana, opp til fauske og dermed nedover til mo igjen (istede for å laste av posten som skal hit, når det går forbi), slik at det blir en dag ekstra.
Men mener at de hadde gjort noe med dette nå i 2012? Slik at det skulle stoppes her før det gikk videre, trooor jeg - eller så var det noe med at de skulle framskynde det på en annen måte. Var noe om dette i avisen her tror jeg, etter jul.
Vi har jo for eks slik at posten går med tog FORBI mo i rana, opp til fauske og dermed nedover til mo igjen (istede for å laste av posten som skal hit, når det går forbi), slik at det blir en dag ekstra.
Men mener at de hadde gjort noe med dette nå i 2012? Slik at det skulle stoppes her før det gikk videre, trooor jeg - eller så var det noe med at de skulle framskynde det på en annen måte. Var noe om dette i avisen her tror jeg, etter jul.
Postet 15.03.12 kl 18:50
Postet 15.03.12 kl 19:10
E-Dahlfisken blir selvfølgelig pakket med oksygen...
...og det er IKKE Terje som fyller de med oksygen... :-p
(sorry, måtte bare)
Var jo hos dere når den ene sendingen ble pakket for sending til Bodø (par år siden), var jo ikke noe problem det.
Og fisken i butikkene rundtomkring blir stort sett sendt et stykke, ikke akkurat drettet hos naboen lissom...
Postet 15.03.12 kl 20:36
Postet 15.03.12 kl 21:18
Hei Kai, jeg fikk 5 stk 340'er av deg i fjor og den sendingen tok to døgn før den var fremme, temperaturen i vannet var bra og alle fem. Disse fem lever fortsatt i beste vellgående.
Når jeg får brevsending som er for stor til postkassen så får jeg først hentelapp dag 2 selv om pakken leveres på post-i-butikk dag 1. Litt uheldig med fisk at de må vente 1 helt døgn unødvendig.
Foretrkker å betale noen ekstra hundringser og få fisk levert med ekspress over natten, men da må jo fisken være verdt mer enn en hundrings per stk og vanskelig å få tak i lokalt.
En annen grei måte å sende på er jo med Nor-Way Bussekspress og andre rutebusser. Dette anbefales kun på sommeren da kartongen lagres i sammen med vanlig bagasje og det blir fort kaldt…selv med HeatPacks.
Når jeg får brevsending som er for stor til postkassen så får jeg først hentelapp dag 2 selv om pakken leveres på post-i-butikk dag 1. Litt uheldig med fisk at de må vente 1 helt døgn unødvendig.
Foretrkker å betale noen ekstra hundringser og få fisk levert med ekspress over natten, men da må jo fisken være verdt mer enn en hundrings per stk og vanskelig å få tak i lokalt.
En annen grei måte å sende på er jo med Nor-Way Bussekspress og andre rutebusser. Dette anbefales kun på sommeren da kartongen lagres i sammen med vanlig bagasje og det blir fort kaldt…selv med HeatPacks.
Postet 15.03.12 kl 21:18
Postet 15.03.12 kl 22:01