Hva i all verden...??

Heisann!
Fersk akvarist her, så vet ikke om jeg la denne tråden i riktig kategori.. MEN -
i dag oppdaget min samboer noe veldig rart på alle plantene mine. Det er noen små, gjennomsiktige, nesten Løvetann-lignende ting overalt på alle plantene!
Noen som vet hva dette er? Legger ved to bilder, hvor den ene er en "close-up" av Løvetann-dingsene.
Jeg er som sagt helt fersk på dette med akvarie. Skaffet meg mitt første for få dager siden, og plantene har stått i vanlig springvann i akvariet siden (skal starte med Salmi innkjøring neste uke).

Kjempefint hvis noen kunne hjulpet meg å finne ut hva de tingene på plantene mine er Håper bare de ikke er skadelige.
nja, mulig? men synes disse jeg har er mer.. "fluffy" om jeg kan kalle dem det. Ser ut som sånne hvite løvetann-frø, bare uten noen synlig stilk. Og så står de bom stille, som om de sitter fast på plantene. Nesten som et slags belegg.
Så tror kanskje ikke det er Hydra. Men takk allikevel for svar!
søkte og leste litt... Er det mulig at dette er mugg?? Plantene har jo sett så fine ut ellers..
Har to Bacopa Australis og en Cardamine Lyrata, med røttene plantet i grus, ikke sand. Skal ærlig inrømme at jeg ante ikke hvordan man plantet slike planter, så det er fullt mulig jeg har gjort noe feil. Men skulle tro røttene fikk nok luft siden de er i grus og ikke sand, eller..?
ser at det har kommet litt flere slike løvetann-greier, og et slags slimete belegg på plantene / overflaten på bladene. Jeg synes belegget minner om alger, men jeg kan så lite om dette... Ingen som har vært borti noe lignende? Legger ved close-up bildet igjen. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med dette, eller om det er skadelig.
Tilfeldig bekjentskap
© Marita Ekdahl
Reklame for plussmedlemskap