Akvariet i hus ved rehabilitering?

Har 4 akvarier med vann i for tiden og skal om 1 mnd i gang med rehabilitering av hele huset.
Hvordan er det for fiskene om det er mye saging, banking osv i huset....?
Alternativet er vel å selge unna fiskene og lagre akvariene på låven.. Vet ikke hvor heldig det er heller.
Ellers er det å selge alt for å begynne p ånytt over nyttår..

Noen som har tips?
Renoveer et rom først, der du kan ha fisk og akvarier. gjør dette rommet helt ferdig, så tror jeg det burde gå bra. Kanskje et akvarierom i kjelleren?
Har vært igjennom nesten det samme. Ungene fikk akvarium underveis. Det ble et nytt prosjekt oppe i det andre slitsomme prosjektet - og ga meg god/dårlig samvittighet og mere arbeid oppe i en tung nok periode. Ville lagret det unna, og sørget for å lage en sjef plass til det. Mens du likevel er igang! Da er du sikker på at det kommer opp igjen, og så blir det litt mer motiverende å stå å slite også...

Lykke til med valget!

Simen
Vi satte opp flere vegger i stua vår hvor jeg har ett akvarier, og jeg opplevde ikke dette som et problem da, (vi malte stua også før jul)

Vi måtte skjære til veggplater og slikt men vi sto også heldigvis rundt et "hjørne". Hva med å dekke til akvarie mest mulig med plast? Og om det blir mye finstøv så kanskje ha noen som kan stå med en støvsuger i nærheten så denne fanger opp mesteparten?
Her snakker vi totalrehab av HELE huset.
Blir snekkere, rørleggere og elektrikere(for ikke å snakke..) gåenede om hverandre..

Skal også flytte noen vegger.

Så jeg er jo da ikke tilgjengelig hele dagen da det blir jobbet her.
Kan jo som det blir sagt pusse opp et rom først og sette akvariene inn der for så og tette igjen det rommet.

Tåler akvarier og stå si 3-4 dager uten strøm?
Tviler sterkt på at bakteriekulturen i filtrene vil tåle en slik belastning, uten sirkulerende vann. Må vel også legge til at to av mine akvarier gikk ca ei uke uten strøm for tre år siden, når vi var på ferie. Dengang gikk det bra, mistet ingen fisk mens dette pågikk. Men det er et sjansespill å la filtrene stå uten sirkulasjon.
Skjønner godt at du har et lite problem her ja.
Har nå lagt alle karene med fisk for salg så får vi se om jeg kanske kan beholde et og sette hos svigers mens oppusing er i gang..
Litt blandede følelser ang dette men ser det blir mye styr med å flytte karene frem og tilbake i et stor prosjekt..

Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D.Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap