Døde etter egglegging??
Fant akkurat min voksne, store L 144 hunne død i akvariet. Hun har et kull på 3 uker i karet, og la et svær ny klase med egg i nat,t som faren ligger å passer godt på. Hun har virket helt fin, og nå lå hun altså død i akvariet. Kan hun ha blitt så utmattet etter to tette egglegginger og ha tært sånn på kroppen at hun døde av det??
Postet 11.05.12 kl 23:28
Jeg har flere mallearter som i perioder har lagt egg svært hyppig, og uten at hunnen ha blitt utmattet og dødd av det. Det som imidlertid kan skje er at hunnen kan få så hard medfart under selve leken at hun stryker med på grunn av skader hannen påfører henne, men da skal du se sår. Jeg har selv opplevd å miste to hunner på den måten.
En frisk fisk skal tåle påkjenningen egglegging utgjør.
En frisk fisk skal tåle påkjenningen egglegging utgjør.
Postet 12.05.12 kl 00:03
Fant ingen sår på henne :/ Kan hun ha fått i seg for lite næring? Hun har ikke kommet bort til maten siste ukene, men da jeg forer med endel tabletter som løser seg opp, så har jeg regnet med at hun har fått i seg det hun trenger lell.. jeg har foret godt siste tiden pga yngelen og tatt vannbytte ofte. men jeg har kunn holdt meg til malletabletter av diverse slag i stedenfor mygglarver, artemia etc.. Vært redd det skal være for kraftig kost for de små.. Burde jeg kanskje ha gitt litt kraftig kost til fordel for foreldrene??
Postet 12.05.12 kl 00:12
Postet 12.05.12 kl 00:16
Nei, jeg tror ikke hun har fått i seg for lite mat. Mine A.claro har ynglet nesten kontinuerlig i 4 måneder nå, og selv kaniner blir munker i forhold ;p
Postet 12.05.12 kl 00:27
Postet 12.05.12 kl 00:34
Postet 12.05.12 kl 00:42
Postet 12.05.12 kl 01:15