Edderkopp iakvariet.....?????

Merket i dag til vår store forskrekkelse en EDDERKOPP i akvariet. Den sitter på en skiferplate og LEVER :s over den var det en del "skum"? Noen som aner om det er vanlig å ha levende edderkopper i ett akvarie? Er dette skadelig? Ekkelt er det hvertfall...
Vel, det blir da et kombinert akvarie/terrarie he he he. Hadde to edderkopper der selv, som kom kravlende ut ei rot som gikk oppi karet. Skal si det ble fart på fiskene da! Det viktigste for meg er å ha kontroll på de...

"this town ain't big enoungh, for the both of us"!!!
vet det finnes edderkopper som puster i lufftboble som den lager til under vann men om dem finnes i norge vet eg ikke.
Joda, de lever i Norge. Artige å se på når de rusler rundt under vannet. Vet ikke hvor store de blir i fangenskap, men de jeg har sett i naturen er ikke mer en 1 cm max. Kunne vært gøy å laga et ekte norskt dambiotop, men det er jo ikke alle norske arter som er lov i fangenskap
Er de skadelige for fiskene?
Blir sikkert mat til dine fisker da
Proxor
vet det finnes edderkopper som puster i lufftboble som den lager til under vann men om dem finnes i norge vet eg ikke.

Jo da, vannedderkopper fins i Norge i dammer og grunne, vegetasjonsrike innsjøer. Nede i vannet bygger de et lite "hus" som mest består av et buktet tak, og så henter de luft ved overflaten i små porsjoner som de tar med ned og avgir under taket. Når de mener de har samlet nok luft, kan de sitte inne i boblen og speide etter bytte.

Stephan
Tilfeldig bekjentskap
© K. S. Cummings
Reklame for plussmedlemskap