Valg av fisk til 110 liter
For øyeblikket er akvariet mitt tomt,
Det er 110 liter med et stort utvendig filter,
Hadde først tenkt til å ha KardinalTetra&Corydoras Sterbai.
Men det ville blitt litt kjedelig med kun de 2. Så har noen av dere forslag til ande fisker? Er ferdig med levendfødere så det skal jeg ikke ha.
Kom gjerne med forslag til fisker med kardinaltetra og corydoras, eller en helt annen blanding fisk. Vil helst ha corydora i vannet, synes de er så søte^^
så også en veldig fin fisk i en dyrebutikk, vet ikke hva den heter men var litt stor og lyse-rosa. Kan sende bilder av den på mail men kan ikke laste opp her (er på iPhone)
Det er 110 liter med et stort utvendig filter,
Hadde først tenkt til å ha KardinalTetra&Corydoras Sterbai.
Men det ville blitt litt kjedelig med kun de 2. Så har noen av dere forslag til ande fisker? Er ferdig med levendfødere så det skal jeg ikke ha.
Kom gjerne med forslag til fisker med kardinaltetra og corydoras, eller en helt annen blanding fisk. Vil helst ha corydora i vannet, synes de er så søte^^
så også en veldig fin fisk i en dyrebutikk, vet ikke hva den heter men var litt stor og lyse-rosa. Kan sende bilder av den på mail men kan ikke laste opp her (er på iPhone)
Postet 25.06.12 kl 21:19
Postet 26.06.12 kl 11:06
Hvis du skal ha et par med Sommerfuglciklider – gå heller for en Nannostomus art som stimfisk, disse rapper ikke evt yngel til sommerfuglene...
Som algeeter fyller du på med en god gjeng med Otocinclus som heller ikke er noen direkte trussel mot sommerfuglenes egg. Ordinær ancistrus elsker andre fisk sine egg, enten det er til frokost, middag eller natt snacks...
Corydoras bør ikke mikses med ciklider pga coryens mangende forståelse av territorie. Da kan det fort ende med på coryene…og lett stressete ciklider.
Som algeeter fyller du på med en god gjeng med Otocinclus som heller ikke er noen direkte trussel mot sommerfuglenes egg. Ordinær ancistrus elsker andre fisk sine egg, enten det er til frokost, middag eller natt snacks...
Corydoras bør ikke mikses med ciklider pga coryens mangende forståelse av territorie. Da kan det fort ende med på coryene…og lett stressete ciklider.
Postet 26.06.12 kl 11:16
Postet 26.06.12 kl 16:09
Postet 26.06.12 kl 16:30
Postet 26.06.12 kl 17:24
Du kan jo sette inn en gruppe, også når det dannes et par selge de andre? Forresten så er det best å ha 1 par da de blir ganske aggressive når de har egg og yngel, men det kan godt hende det går greit med 2 par også, hvis du har veldig mange gjemmeplasser. Men min er erfaring er som sagt at de blir ganske aggressive, så jeg ville holdt meg til et par.
Postet 26.06.12 kl 18:08
Postet 26.06.12 kl 19:00
Endret: 26.06.12 kl 19:01
Postet 26.06.12 kl 19:15
Postet 26.06.12 kl 19:24
Postet 26.06.12 kl 21:52
Endret: 26.06.12 kl 21:53
Postet 26.06.12 kl 23:13
Sortvannsekstrakt er ikke nødvendig for Sommerfuglene (kan kanskje være med å hjelpe på lekstrigging hos dem), men Nannostomusene kommer nok til å trives enda bedre.
Du får like god effekt og ikke minst billigere i lengden ved å kjøpe Naturtorv på Plantasjen... En slik flaske fra zoo butikken blir veldig fort oppbrukt kontra 150l naturtorv. Dette fyller du i en damestrømpe sammen med en sten slik at den på sikt synker til bunns, da kan den vare noen mnd før den må byttes igjen...
Du får like god effekt og ikke minst billigere i lengden ved å kjøpe Naturtorv på Plantasjen... En slik flaske fra zoo butikken blir veldig fort oppbrukt kontra 150l naturtorv. Dette fyller du i en damestrømpe sammen med en sten slik at den på sikt synker til bunns, da kan den vare noen mnd før den må byttes igjen...
Postet 27.06.12 kl 09:35
Takk for tipset, skal kjøpe det når sortvannsekstrakten går tom. Er det noe negativt med sortvannsekstrakt for sommerfugl ciklider?
Og jeg har hatt guppy før, det døde nesten noen vær dag. Spesielt etter at de ynglet. Er smykketetra sånn? Tror jeg skal ha smykketetra. Er det lett å se forskjell på han og hun?
Og jeg har hatt guppy før, det døde nesten noen vær dag. Spesielt etter at de ynglet. Er smykketetra sånn? Tror jeg skal ha smykketetra. Er det lett å se forskjell på han og hun?
Postet 27.06.12 kl 16:16