73 liter uten beboere

Inaktiv bruker
Hei!jeg har en 73 liter som jeg har satt opp for litt siden,men jeg vet ikke hva jeg skal ha oppi..

Noen forslag? noe som jeg kanskje kan finne på buddy..

Takk for alle svar!
Inaktiv bruker
ja.
Inaktiv bruker
Jeg lurer på noe som ike har noe med dette å gjøre: Hvodan skriver du det under? Ta en titt innom min personlige tråd? eller hva det sto?
Trykk på "Snarveier" under "Medlemsnivå: Medlem" oppe til venstre, og så trykker du "endre profil" og så forumprofil, og skriver du det der det står "signatur".
Inaktiv bruker
Takk!

Er dette riktig? eller er det ikke noe å gjøre på profilen min?
Joda, på profilen din kan man blant annet se oversikten over dine akvarier
Inaktiv bruker
Er det mulig å få oppdrett på sebra ciklide i en 73 liter? jeg har en i fra før.kanskje jeg kan kjøpe en til eller blir det for liten plass? eller jeg kan kjøpe palett ciklider?....Jeg svarer nesten på mine egene såørsmal nå?..LOL
Kan ikke svare på ang Sebra, men det er veldig lett med palett ciklider. Kult å se de "gå" tur med yngelen også. Bare pass på at du har dyttet steinene godt ned i sanden da mine graver under.

sebrafisk bør du ikke ha, skal helst ha minst et dobbelt så stort akvarie som du har, + de kan bli aggresive og derfor er det ikke lurt å ha flere sebraciklider i et så lite akvarium,
hvis du vil ha en ciklide kan du heller kjøpe dvergciklider f.eks en apistogramma? de blir ikke så store heller.
Har selv tenk til å ha Dvergciklider(sommerfuglciklide) med en stim av en eller annen nannostomus og otto
Inaktiv bruker
Takk for svar! Jeg har palett ciklide ,et par ,hunnen er gravid
Kanskje Guppy-er og noen Ancistrus (Fisk som spiser alger).
Men ikke ta for mange guppy-er de blir fort flere!
Inaktiv bruker
Takk for forslag! Jeg har en 85 liter med guppy,ancistrus og reker
Marius D. Dekkerhus
Takk for svar! Jeg har palett ciklide ,et par ,hunnen er gravid:D

Hei Marius.
Bare en liten ting. Etter min og andres mening er det ikke riktig å si at en eggleggende fisk er gravid. Guppy, platy, sverddrager og molly for å nevne noen levende fødende fisk er gravide. Har selv 15 kar, 14 av dem med apistogramma som er eggleggende dvergciklider. Disse kaller jeg ikke gravide, da de stort sett går med egg hele tiden. Eggene klekkes etter ca 3-5 dager, som hos palettciklidene. Tror palettene også går under betegnelsen dvergciklider.

Sebrafisk og sebraciklide må ikke forveksles da dette er to hvidt forskjellige fisk. Et sebraciklide par i en 73L ville nok iallefall ikke jeg anbefale, men et palettpar går nok greit om du har dem alene (artskar)
Inaktiv bruker
Hei!

Da vet jeg det.jeg har 21 og nesten alle er over 300 L har også reoler til oppdrett..jeg vet forskjellen på de...artskar ja. Jeg hadde tenkt det.
Marius D. Dekkerhus
Hei! Da vet jeg det:).jeg har 21 og nesten alle er over 300 L har også reoler til oppdrett..jeg vet forskjellen på de...:)artskar ja. Jeg hadde tenkt det.

Selv har jeg en egen bygget reol i vinkel nede i kjellern. Dette er fordi det er så lavt under taket og ikke plass til noen standard reol. 180 cm blir i noe laveste laget, og derfor desverre kun plass til 2 kar i høyden. Apistogramma i artskar for dretting er min ting.....
Det fine med akvarie hobbien er at det finnes utallige arter fisk, reker osv. Man har mye og velge mellom.

De fleste starter med ett selskapsakvarie eller en "fiskesuppe" som jeg kaller det. Det vil si at de har mange forskjellige arter fra hele verden i samme akvarie.

Etter hvert som man får litt erfaring, finner mange seg en biotop for eksempel Amazonas, eller fisketype man liker veldig godt, og fortsetter med dette. Loffa over her er helt hengt opp i Apistogramma arter, som er utrolig flott dvergciklider fra Sør_Amerika.

Selv holdt jeg på med Amazonas akvarier i mange år, med discus, maller, tetra osv, men gikk litt lei. I dag driver jeg på med ciklider fra Afrika, men har og litt annet som maller og noen levendefødende arter samt hagedam fisk.

Det fine er at blir du lei, kan du bare selge fiskene på en auksjon og begynne med noe annet.

Du har mange akvarier til og være så ung. Sikkert mange som mesunner deg det. Lykke til med og finne det du har lyst på.
Inaktiv bruker
KUL REOL! Vi har porsja eller hva det heter, metal, sølv farget.

Jeg liker best sør-amrikanske ciklider,maller,reker,pirahna vi har 25 stk. Oscar er yndlings fisken min!

Pappa hadde kjøpt et 2500 L som hann skulle sette i veggen Det var over 40 mil til akvariet så pappa måtte finne en som kunne hente det.Det gjorde han. Alt var klart,men han som skulle laste akvariet i lastebilen klarte å kjøre gaffel trucken inn i ruta så den knuste!!!! ;(((( kjett!
Inaktiv bruker

Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap