Trenger hjelp med fisk som kan gå med guppy black ghost ancistrus og elefantfisk

Trenger hjelp med fisk som kan gå med Guppy, Black Ghost, Ancistrus og Elefantfisk!

Tenker et 90 - 120 liter for Guppy, Black Ghost, Ancistrus og Elefantfisk.

Rundt 6 Guppy-er

1 Black Ghost (Knivfisk)

2-3 Ancistrus

1 Elefantfisk
Anbefaler deg å gå inn på fiskebasen og lese litt om Black ghost og Elefantfisk. De trenger mye større plass enn 90-120 liter. De blir veldig store.
Inaktiv bruker
støtter Wemche sitt forslag, BG passer ikke særlig godt sammen med Guppy, f.eks.
det står vel noe i basen om at elefantfisk og black ghost ikke kan holdes sammen? :-O
Takk For svar men er det noen fisk dere kan komme på som går med Guppy og Ancistrus?

Jeg skal værtfall ha Guppy og Ancistrus!
Og kan dere si noen fine planter?? Har hørt om noen som kalles Java er det noe?
Guppy liker jo litt hardt vann (gh). Så må man finne noen som også liker det.
Platy, Molly eller Sverddrager er fisk som passer med guppy. Da ikke alle tre. For de kan krysse seg. (Vet ikke om Molly krysser seg med de 2 andre)
Hvor mange Sverddrager er det da lurt å ha
sammen med rundt 6 Guppy-er (2hanner og 4hunner)
og ca 2-3 Ancistrus men bør jeg ha flertall av hunn eller hann?

Men jeg så en på dyrebutikken som hadde elefantfisk i et 35 - 45 liters akvarium!
Men passer neontetra med Guppy-er og Ancistrus
I dyrebutikken har de ikke plass til store kar. Og en liten (barn) elefantfisk kan gå i et lite kar for en liten stund. Det er jo ikke meningen de skal være i butikken lenge. Men det er for lite for en voksen. Neaontetra passer ikke med guppy. Neon tetra liker ikke så hardt vann som guppy skal ha.

Det er vanskelig å se om du får hann ancistrus eller hunn. Man ser ikke kjønn før de nermer seg fullvoksne. Da får hannen barter på nesa. Men du kan fint ha 2 ancitrus i 90-120 L.
Jeg ville startet med samme antall sverddrager som guppy. Evnt 1 hann og 2 hoer. Disse ( som guppy) formerer seg mye. Og etterhvert har du fler enn nok.

Elefantfisk er en vanskelig fisk. Den er følsom for endringer og krever mye. Den kan bli 35 cm lang. Derfor krever den stort kar.
Det er ikke en nybegynner fisk. Du kan lese mer;

GuppyAkvarium
[B]Men passer neontetra med Guppy-er og Ancistrus[/B]

Nei, siden neontetra vil ha surt/bløtt vann, mens guppy vil ha Basisk/hardt. Ancistrus tåler begge deler...
Men lønner det seg med mer enn 2 ancistrus i et kar på 90 - 120L

Også lurer jeg på 2 ting til hva er det det engelske navnet påp sverddrager er?

og går det greit med 6 guppyer og 3 sverddrager?
Inaktiv bruker
lønne seg? Ancistrus er en stilig fisk som du kommer til å like mer og mer.
Green swordtail
Nå napper sverd drageren i slør så personlig ville jeg ikke anbefalt den til guppy, men heller ha platy med guppy, men det har sikkert noe med gemytt å gjøre.
Hva heter de på engelsk da????
Bør jeg ha fler enn 2 Ancistrus i et 90 - 120 liters???????
Inaktiv bruker
Søker du i fiske basen så finner du ut av det.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap