Noen som faktisk har prøvd sånne små, runde, vegghengte akvarium?
Postet 26.08.12 kl 17:34
Postet 26.08.12 kl 18:38
Postet 26.08.12 kl 19:50
Postet 26.08.12 kl 19:52
Postet 26.08.12 kl 23:24
Postet 26.08.12 kl 23:27
SmygfiskDet er kanskje mer en motegreie som ikke tar hensyn til dyrene?
Hvor er dyrenes beskyttelse når de trengs på banen. Samme sier jeg når man i butikker får høre: at så og så mange fisk går det i det karet.
selv om karet er så lite at en liten Tetrafis er nok til at veggene buler ut.
Noen som vet hva som gjør at De ikke er på banen når det gjelder fiskehold og feilinfo i butikker ??
Postet 26.08.12 kl 23:30
Postet 26.08.12 kl 23:55
Har sett disse i dyrebutikker, og mange andre merkelige små "akvarier" selges jo i de fleste dyrebutikker. Det burde absolutt vært noen lover & regler for salg av slikt. Folk som ikke har kunnskap om fiskenes behov vil kunne kjøpe disse og holde fisk i bittesmå greier.
Jeg var innom en dyrebutikk i Tønsberg og kom i snakk med hun som er innehaver, og hun påsto hardnakket at fisk som blir holdt i små akvarier tilpasser størrelsen etter akvariet.
Det nyttet ikke å diskutere med henne, hun var 100% sikker i sin sak
Og, slikt sier hun altså til kunder som kommer og kjøper fisk og akvarier av henne;
"Du kan kjøpe hvilken art som helst, og putte den i et lite akvarium, for den slutter å vokse, den tilpasser seg akvariets størrelse."
Jeg var innom en dyrebutikk i Tønsberg og kom i snakk med hun som er innehaver, og hun påsto hardnakket at fisk som blir holdt i små akvarier tilpasser størrelsen etter akvariet.
Det nyttet ikke å diskutere med henne, hun var 100% sikker i sin sak
Og, slikt sier hun altså til kunder som kommer og kjøper fisk og akvarier av henne;
"Du kan kjøpe hvilken art som helst, og putte den i et lite akvarium, for den slutter å vokse, den tilpasser seg akvariets størrelse."
Postet 27.08.12 kl 00:29
Postet 27.08.12 kl 01:23
Jeg er frivillig i dyrebeskyttelsen, og jeg kan forklare hvor de er i slike saker. Dyrebeskyttelsen er en frivillig organisasjon uten rettigheter. Vi har ingen myndighet når det gjelder eide dyr. Vi kan se hester og hunder og katter bli mishandlet. Men vi kan ikke gjøre noe. Vi samler opp og prøver å hjelpe eierløse dyr. Mer får ikke vi gjort. Jeg har ikke kommet over mange hjemløse fisker på min vei.... Men jeg har faktisk tatt i mot en fisk en gang, men da kom eieren og ba om hjelp - da blir det en helt annen sak. Alle eide dyr beskyttes av mattilsynet.
Postet 27.08.12 kl 01:42
Ja men burdte da ikke Dyrebeskyttelsen ha den makten at de ble tatt seriøst når de gikk videre med saker. Altså en tillitt til at de hadde sjekket bakgrunnen på saker de ønsket å få frem i dagen. da hadde jo dette fungert.
Du sier at dyrebeskyttelsen ikke blir tatt seriøst om de går videre til riktige instanser med en sak ?? eller missforsto jeg dette nå ?
Du sier at dyrebeskyttelsen ikke blir tatt seriøst om de går videre til riktige instanser med en sak ?? eller missforsto jeg dette nå ?
Postet 27.08.12 kl 07:00
Vi varsler, vi rapporterer og vi prøver stadig å komme gjennom oppover i systemet med saker. Dyrebeskyttelsen er en ideell organisasjon som ikke får økonomisk støtte, alt vi driver med går på selvkost og gaver. Man får ikke betalt for å drive med dette, det koster penger. Det sier seg selv at vi må prioritere hardt. Veldig hardt. Det vi driver med er å øse tom havet med teskje. Og det er stort sett kattene som får vår oppmerksomhet. I hvertfall i lokalavdelingene rundt om i landet. Det er et hav av hjemløse katter der ute - det er norges største dyretragedie. Vi er få frivillige å fordele arbeidet på, har lite eller ingen penger, og går stadig med en følelse av at vi i tillegg til å jobbe oss nærmest ihjel ikke får kreditt for det vi gjør. Men sånn går nå dagene. Dyrebeskyttelsen Norge sentralt, de jobber mer med de store tingene. Og jeg vet faktisk at de har vært innom et par saker i akvarieverdenen også. Uten at jeg har noe særlig kjennskap til hva dette var. Jeg driver med kattene mine, sentralt driver de og prøver å skaffe oss sliterne penger, de prøver å forandre samfunnet på mange måter når det gjelder dyrevern, om det gjelder hest eller mink eller høner eller fisk. Men de er nok for få mennesker på for mange ting å ta tak i. Erfaringen har vi, og jeg tror ikke det mange som tviler på det. Allikevel er det sjelden vi blir hørt. Dessverre.
Men nå føler jeg at jeg kupper en tråd som egentlig handler om noe annet. Hvis det er interesse for å høre mer om vår hverdag i dyrebeskyttelsen så åpner jeg gjerne en tråd et annet sted.
Men nå føler jeg at jeg kupper en tråd som egentlig handler om noe annet. Hvis det er interesse for å høre mer om vår hverdag i dyrebeskyttelsen så åpner jeg gjerne en tråd et annet sted.
Postet 27.08.12 kl 10:59
Postet 27.08.12 kl 13:58
Postet 27.08.12 kl 19:01