Merkelig oppførsel på smykketetra

Fikk jo 10 nye VF korallrød smykketetra idag og etter 4 timer tilvenning så slapp jeg dem i karet sammen med de andre 10 jeg hadde fra før. Etter 5 min så begynte 2 av dem (1 av de jeg hadde før og 1 av de nye) å svømme i ring, stange hverandre i siden og plustelig gni seg inntil hverandre. Dette holdt på i ca 7-8 min så sluttet dem. Etter 10 min så begynte dem igjen og holdt på ett par min. Disse svømmer siden av hverandre nå og oppfører seg som alle de andre i gjengen.
Er litt usikker på kjønn på den nye da den ikke har fått sine ordentlige farger enda, men min "gamle" tror jeg er en jente da den er mye lysere enn de andre jeg har.

Så det jeg lurte på var om dette var evt vise hvem som er sjefen, lek eller hva.
Kranglefanter...
Den oppførselen du beskriver her er helt normal hos de fleste Nannostomus-artene, N. mortenthaler er ikke noe unntak. Det er rett og slett hannene som ypper seg på hverandre, den småkranglingen der bedriver de mer eller mindre hele tiden. Ikke noe å bekymre seg for, det blir ikke noe alvorlig ut av det.
Takk for svar. Var sikker på at den ene var en jente, men da er det nok kanskje 2 gutter ja Ingen av de 10 jeg hadde før har oppført seg sånn så jeg var ikke sikker på hva de drev med.
Filmet en snutt av det, men de har roet seg helt nå.
Kan jeg spørre om hvor du kjøpte dem?
De 10 første kjøpte jeg på aquamanias og de 10 andre på Dyrego på Manglerud. Disse måtte bestilles.
Stine!
En viss dyrebutikk i Moss har mortenthaleri inne nå, VF Peru. 149,. pr stk. Gi meg et pip hvis jeg skal holde av...
Er helt vanvittig prisforskjell rundt om på disse i dyrebutikkene. Alt fra 99,- til 240,-
KnutA
En viss dyrebutikk i Moss har mortenthaleri inne nå, VF Peru. 149,. pr stk. Gi meg et pip hvis jeg skal holde av...

Er klar over det, men lommeboka støtter dessverre ikke sånne summer om dagen Skulle gjerne hatt en gruppe med grei størrelse
Tilfeldig bekjentskap
© Kristian Aune
Reklame for plussmedlemskap