Akvariepynt - hva kan man bruke

Hei!

Jeg lurte på hva man kan ha i akvarie av pynteting(som man evt kan lage/få tak i selv), kan man lime sammen skjell og ha det i akvariet, eller er limet gifti for fiskene?

Og kan man sveise jern/stål å ha det i akvariet? eller kommer det til å skade fiskene?

Vet man kan ha kokosnøtter, er det mer som er uskadelig og man kan bruke til å pynte opp akvariet?
Plussmedlem
Til å lime sammen ting med kan du bruke akvariesilikon kjøpt på Clas Ohlsson, koster ikke mye der...
Jern/stål ruster, og det er nok ikke så bra i lengden. Vil nok kanskje tro at sveising også kan gi litt stoffer som ikke er helt bra. Lenge siden jeg sveiset noe særlig nå, så husker ikke helt i farten hva som dannes...
Jern og stål høres ut som snål akvariepynt, med mindre du ønsker å etterligne biotopen: "synket forlatt skip".

Jeg ville gått for steiner og skjell fra naturen. Muligens også røtter?
Enig med Sto ovenfor... Jern og stål som sveises sammen høres ikke i mine ører ut som noe som vil "pynte" et akvarium, men mer ut som en søppeldynge enn en fiskebiotop.
Beklager, ikke meningen å fornærme noens smak, men jeg greier ikke helt se at noe sånt kan pynte miljøet fiskene lever i, og slett ikke i stua hjemme.

Hva er galt med naturlige planter, akvariemoser, røtter, stein og sand? Du kan lage utrolig flotte naturlige landskap med det, og du finner masse inspirasjon på nettet. Liker du minimalistisk stil? Søk på "Amano" !

Eller se for eksempel på dette akvariet, eller dette eksempelet fra http://www.photosfan.com/aquarium/:

[External Image]:

Nei vet at jern/stål ikke hadde vært så fint, men trenger ett gjemme sted til rensefiskene som jeg kan legge maten deres i, siden koiene jeg også har i karet spiser alt de kommer over og gjerne litt til, har også prøvd planter, men de blir som mye annet spist opp, desverre!
Bygger jeg opp noe med steiner, river koiene disse steinene ned etterhvert(siden dem så gjerne vil ha maten som er bak steinene), og hvis jeg har så mange steiner at de ikke klarer å dytte de sammen tar dette så stor plass... Derfor tenkte jeg at om jeg sveiset noe som ikke så altfor ille ut, var dette en mulighet(men absolutt enige med dere!

Utrolig fine akvarier du sendte, synd koiene er så sultene!

Tusen takk for tipset om akvariesilikon!
Med rensefisk mener du da en algeeter ?? hvilken ??
Med rensefisk mener jeg praktbotiaer og corydoras
Du kan lime sammen steiner eller røtter til huler og trange korridorer som koiene ikke kommer inn i eller kan rive ned. For å lime kan du bruke akvasilikon.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap