Plante verktøy,trenger hjelp her

bestilte noen sett med plante verktøy fra utlandet,men seff ble det stoppet i tollen,er det ikke lov og innføre ei plante saks fra utlandet,hvor kjøper dere ander de tingene,uten att det koster skjorta.
Jeg kjøpte fra utlandet og hadde ingen problem. Har du sendt mail til tollen slik at du vet med sikkerthet at varene har blitt stoppet og ikke lovlige? Kan da ikke tro at dette ikke skal være lov..
jeg bestilte fra usa..pakken gikk i retur ifølge selger,for det var ulovlig og innføre det til norge, jeg har skrevet til tollen,og dem sier at våpen er ikke lov og innføre uten godkjente papirer.

nå visste ikke jeg att en plante saks til akvarie er ett farlig våpen da men ,
Det var det rareste jeg har hørt! Klassifiserer de sakser som våpen nå da? Herregud for noen firkantede regler!

Jeg har handlet fra utlandet hundrevis av ganger, og faktisk også kjøpt sakser fra USA. Men de jeg har kjøpt er små sånne type brodèr-sakser til håndarbeid osv. Jeg har noen forskjellige sånne til den andre hobbyen min, og det var ikke noe som ble stoppet i tollen av de, ihvertfall.

Her må det være noe tull. Hva med å ringe tollpost Norge og snakke med de om saken, og be om forklaring og henvisning til korrekt tollregel? Så kan du slå det opp på nett og lese selv hva loven sier.
kan dere legge ut en link der dere kjøper fra da,så kan jeg bestille på nytt.

men kjøper ikke ett lite sett i norge til 1000 nei.
Du kan jo sjekke ut om du finner noe du liker her hos Aquaristikshop i Tyskland. Har brukt den butikken mange, mange ganger, og den er mye brukt av andre AF-brukere her også.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap