Kjøp hjelp

hav synes dere et lekspar med Ancistrus skal koste vil kjøpe et par
Et etablert lekspar med voksne Ancistrus av god størrelse? Tja, et par hundre kroner kanskje. De selges jo for noen få tiere bare ellers, og et lekspar av dem er uansett ikke vanskelig å få til selv. Det er i grunnen bare å sette sammen hunn og hann, så løser det seg som regel av seg selv
For meg er altså ikke et lekspar av den arten noe jeg ville være villig å betale ekstra for. Men for en som elsker Ancistrus og L-maller, kan det kanskje være verdt å betale mer for et slikt par.
Takk
takk for svar for vil kjøpe et par som koster 250 men de selger noen for 98 stk på butiken og de skal ha hatt egg
Eg er enig med Mona i at du kan være heldig og få tak i et lekspar til rundt 200 kroner, men ikke hos meg
På en auksjon nylig gikk et lekspar for rett under 300 kroner, mener eg å huske.

Selv solgte eg et lekspar for 500 kroner for et par år siden. Det var nok meget godt betalt, men etter min mening ingen ublu pris. Pengene er mer enn tjent inn igjen etter et kull.

Dersom eg fikk velge mellom et lekspar holdt privat til 250 kroner og en hann og en hunn påstått lekspar i butikk til 200 kroner, så hadde eg garantert valgt privat kjøp.
Sannhetsgehalten er normalt større, og fiskene er normalt friskere også.

Egentlig er det merkelig at fiskepriser skal debatteres så ofte, mens det sjelden snakkes om akvarieutstyret som gjerne er sterkt overpriset.
Hvis fisker hadde kostet endel mer, og utstyr vært billigere, hadde det nok dyrevernsmessig vært gunstigere. "10 fisker for 90 kroner!" fører dessverre hos mange til en bruk og kast-mentalitet.
Man gir vel den prisen man er villig til å betale? Hva er vel 350 kr for et leksparr med Ancistrus? Det er da ingenting. Jeg ville gladeligen ha betalt mer også, dersom det var fra en seriøs selger.

Jeg ser at prisen på ancistrusyngel (ganske så små også) varierer kraftig i butikk, noen steder selges de så dyrt som 160 kr, mens andre steder ca 90 kr.
Prisen på ancistrusyngel i butikk har altså økt kraftig de senere par år. Før kostet de omtrent halvparten. Ser at de nå selger Ancistrus super red til omtrent samme prisen som Ancistrus sp. Jeg ga selv 200 kr stk for bittesmå yngel for et år siden, privat, og nå selges de for ca 90 kr på Krizoo. Så her har tydeligvis prisen gått ned
Svar
tusen takk for svar jeg har kjøpt det leksparet privat 250 er veldig fornøyd
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Tjernshaugen
Reklame for plussmedlemskap