Noe å spare på å kjøpe filter i sverige?

vil kjøpe ett utvending filter tenker på eheim pro 2075, er det noen som vet om det er billigere i Sverige? Eventuelt hva det koster der sånn ca?
Det kan være litt å spare på å kjøpe i Sverige, et eksempel her Sverige kontra Norge.

Men mest sparer du nok på å handle i Tyskland, f.eks. her.
SilverShaded
Det kan være litt å spare på å kjøpe i Sverige, et eksempel her [URLBLOCK1] kontra [URLBLOCK2]. Men mest sparer du nok på å handle i Tyskland, f.eks. [URLBLOCK3].

Takk for svar men Tyskland da kommer jo norsk mva og tollgebyr i tillegg + frakt. Og hvordan er det med stikkkontakten når man handler fra Tyskland?

Nå er jo ikke akvariet mitt på mer enn 240L, og denne pumpen er for 600L men er det ikke greit å ta litt i,eller kan jeg gå for en mindre? Sett litt på amtop og men er litt skeptisk
Hvis du handler fra et EU-land, trekkes den lokale mva fra på regningen. Så betaler du norsk mva når varen kommer til Norge, hvis verdien er på over kr. 200. I tilleg kommer tollbehandlingsgebyr på en drøy hundring. Dette gjelder da både Sverige og Tyskland.
Frakt blir det jo uansett hvor du handler, med mindre du går i en lokal dyrebutikk og henter filteret selv. OG DER er er prisen høy !
Faktisk koster det ikke mer i frakt å få vare fra Tyskland enn lokalt i Norge, takket være Postens drøye fraktpriser. Fra den tyske nettbutikken jeg linket til, koster et slikt filter ca.23 Euro i frakt...så da kan du selv sammenligne..
SilverShaded
Hvis du handler fra et EU-land, trekkes den lokale mva fra på regningen. Så betaler du norsk mva når varen kommer til Norge, hvis verdien er på over kr. 200. I tilleg kommer tollbehandlingsgebyr på en drøy hundring. Dette gjelder da [I]både[/I] Sverige og Tyskland. Frakt blir det jo uansett hvor du handler, med mindre du går i en lokal dyrebutikk og henter filteret selv. OG DER er er prisen høy ! Faktisk koster det ikke mer i frakt å få vare fra Tyskland enn lokalt i Norge, takket være Postens drøye fraktpriser. Fra den tyske nettbutikken jeg linket til, koster et slikt filter ca.23 Euro i frakt...så da kan du selv sammenligne.. ;-)

Var det som var tanken, handle i butikk. Men er vel der som her,dyrere i butikk enn på nett det var ikke ille frakt nei og stikkontakten er den samme som vi har i Norge?
Jepp, de har samme kontakt og støpsel som oss.

Og ja, det er MYE dyrere i butikk.
Takk for hjelp er filtret i Tyskland en nyere utgave enn det du linket til i Norge? Ikke helt like
Syns de ser kliss like ut, jeg. Bare at pumpehodet er festet 90 grader forskjellig på den ene i forhold til den andre.
Så ikke like ut i fargen,men kan være bilde
I en del norske butikker/nettbutikker får man ikke alltid med filtermedium i Eheim filtrene, hos Aquaristik Shop levers de som regel komplett (står nederst på produktsiden)...
Det kan være bildet, eller det kan være at fargen ER forskjellig. Filteret har vært i produksjon noen år nå, og det hender de endrer litt på enkelte detaljer.
Det norske bildet er dessuten veldig lavoppløst, så det er vanskelig å se noenting nøyaktig. Det svenske bildet kan du se er det samme som det tyske.

edit : Alle disse tre eksemplene er inkludert filtermedium. Tror Pro3-serien kun selges komplett..?
Her i en Bergensbutikk har jeg sett Pro3 uten filtermedium, og fine filtermedium bokser ved siden av. De brukte salgargumentet: "Eheim er bra det, men da må du kjøpe innholdet ved siden. Kjøper du Sera filterne får du alt inkludert til samme prisen...".
Jasså gitt...ja det er mange ulike måter å selge på..
Det er i hvertfall første gang jeg har sett Pro3 tilbudt uten filtermedier/slanger og alt.
Det oppgis leveres med filter matiriale, da er det kurver for substrat, grov og finfilter på pro 3 serien. Slanger m.m. følger med. Så er det tillegg for substrat.
Kjøpte selv fra Tyskland, 2080 filter komplett med substrat, kom meg på 3200 kroner totalt med frakt, toll, og gebyr. Lavest pris av forhandler her i Norge var 4900 for tilsvarende.

Garanti bevis fra Eheim på 3 år var med i forsendelse. Så her sparte jeg vel 2000 spenn, når jeg så prisen i Norge med tillegg av frakt.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap