Import av planter?

Hei. Jeg vurderer å kjøpe planter på minizoo.dk. noen som har erfaringer med det? må man ordne plantehelsesertifikat??
Egentlig er det de som selger plantene som skal ha det så det er ikke noe du skal ordne. Det var iallefall svaret jeg fikk på mattilsynet.
Ellers har jeg bestilt planter fra ebay (+ mange andre her inne) uten at det har blitt stoppet eller problemer med det.
så du trengte ikke å skrive noen skjema eller melde til mattilsynet? holdt du deg under 200 kr grensa?
Nei ikke noe skjema.
Ja, jeg holdt meg under 200kr grensa. Om du evt velger planter fra ebay så kan jeg anbefale aquaticmagic dem er utrolig hyggelige og da ene planten var død ved ankomst så skrev jeg bare en mail og fikk ny plante innen en uke.
Nå har jeg bestilt planter fra minizoo.dk. Prisene var ikke inkludert moms, og jeg må betale før de behandler ordren min. Dette er informasjonen jeg fikk:

Beløbet overføres til Sydbank: IBAN Kontonr DK2479800001071535
Swiftcode: SYBKDK22
Din ordre afsendes først når betalingen er modtaget. When you tranfere please remember to pay all fee included the ones in Denmark (30Dkk).

IBAN kontonr er det den kontoen pengene skal overføres til?
også står det 30Dkk er det danske kroner på momsen eller er det prosent de mener?
*klør i hodet* hehehe, har aldri bestilt fra utlandet
IBAN står for International Bank Account Number, og regner med at det er 30 danske kr. Er ikke sikker på hvordan valutakursen står idag, men det er jo bare å ta med infoen og stikke innom banken så ordner dem det.
DKK er nok bare DK=Danmark K=kroner så danske kroner

Så info du bør ta med deg er.. Navnet på nettbutikken, kontonr (IBAN) og BIC (SWIFT code) samt summen selvfølgelig.
åjaaa... så man kan ikke betale fra nettbanken?
Joda, du kan betale i nettbanken, fra avdelingen for "Betaling til utlandet". Du trenger IBAn og SWIFT-kodene, pluss sannsynligvis adressen til mottaker.
Tilfeldig bekjentskap
© Werner S. Waage
Reklame for plussmedlemskap