Bestille fra aquaristikshop, moms og toll?

Har tenkt å bestille fra denne tyske nettbutikken. Ved betaling i kassen står det at det er unntatt toll når jeg handler for under 200kr og når jeg handler for over 200kr. Dersom jeg handler for 300kr kommer det toll og moms i tillegg eller blir det sendt til Norge uten moms og toll. Dersom det blir lagt til moms og toll gjelder det for 100kr eller 300kr. Trekker butikken fra tysk moms for beløp over 200kr eller betaler vi både tysk og norsk moms? Spør her siden har sett at flere handler der i fra.
hold deg under 200 kr grensa. er ikke toll på akvarieting, men du må betale moms om du handler for over 200 kr. den vanlige greia med rundt 110 kr i gebyr pluss 25% av verdien av pakka INKLUDERT frakt. så om du skal gå over grensa lønner det seg å gå mye over... ellers kan pakka omtrent bli dobbelt så dyr om den såvidt er over 200 kr.

og aquaristikshop trekker fra tysk moms uansett hvor mye du handler for. når jeg er logget inn trekker den automatisk fra momsen in handlekurven sånn at jeg enkelt kan se når jeg må stoppe, for tiden rundt 26 euro.
Takk for oppklarende svar. Da holder jeg meg under 200kr siden jeg egentlig bare er ute etter en varmekolbe.
Hvis du bare skal ha en varmekolbe, så gjetter jeg på at du får det billigere i den lokale butikken.
Så får du reklamasjonsrett/garanti
Takk for råd, men nå fikk jeg 2 75w Aguael easyheater til 196 pluss frakt og dette er billigere enn i Norge. Prøvde Ebay, men de leverte ikke til Norge. Er fornøyd med easyheater fordi de er små, uknuselige, nøyaktige og de slår seg automatisk av om de blir for varme over vann. Det hevdes at fisk eller sugemaller kan ikke kan bli brent om de fester munnen på kolben. Kolbene kan heller ikke bli knust i frakten.
Easy heater hadde jeg flere av tidligere, ingen av de holdt mer enn maks 8 uker før de tok kvelden. De var på 100 -150 watt. De hadde jeg flere av i 125 Liter. Men, når sant skal sies har jeg vært maks uheldig med varmekolber av de fleste merker. Newattkolbene er de eneste som holder.
Fint med flere erfaringer. Synd du har vært uheldig. Da skal jeg trekke ut kontakten ved vannbytte. Jeg har 25 watt Easyheater i et 20 liters rekekar hvor termometeret viser 24,5 grader når varmekolben er innstilt på 24,5 grader. Jeg kjøpte et 54 liters Diversa kar med en håpløs 50watts varmekolbe hos Dahls dyrerike. Det var umulig å stille varmekolben slik at vannet holdt en bestemt temperatur. Jeg tok easyheateren på 25 watt og puttet oppi 54literen og temperaturen i karet ble 24,5 grader om natten og ca 25 grader om dagen pga lysrørene. Imponerende. Den ene 75watt vil jeg plassere i 54literen og sette tilbake 25watt i 20literen. Men jeg har lest at enkelte easyheatere kan henge seg opp på en temp.
Tilfeldig bekjentskap
© Benny Rytter-Johansen
Reklame for plussmedlemskap