Hva irriterer dere?

Inaktiv bruker
Hei!

Tenkte å legge ut en tråd der alle kan komme med noe som er helt misforstått som mange gjør feil. For eks: At gullfisk kan gå i bolle eller at fisk tilpasser seg i stølrrelsen etter akvariet (fant ikke på noen bra men det håper jeg dere gjør).

Alle svar mottas med et stooort takk
Det som irriterte meg her i går, det var at et medlem spurte om jeg kunne sende 2 gibbiceps på 20 cm via posten... I en flaske med bred tut da eller? Aldri i verden....... (Beklager medlemmet som skrev det)
enkelte tenker ikke langt nok hehe
Plussmedlem
Husk at vi har alle vært nye en gang. Og det er forskjell på uvitenhet og dumhet.... Bedre å forklare enn å glefse....
Akvariefyren
Hei! Tenkte å legge ut en tråd der alle kan komme med noe som er helt misforstått som mange gjør feil. For eks: At gullfisk kan gå i bolle eller at fisk tilpasser seg i stølrrelsen etter akvariet (fant ikke på noen bra men det håper jeg dere gjør:D). Alle svar mottas med et stooort takk:)

Jeg forstår faktisk ikke helt hva inntensjonen med denne tråden skulle være, men siden du imøteser svar med et stooort takk, synest du kanskje det er spesiellt morsomt å lese om andres feilgrep/ dummheter eller mangel på kunnskap?

Jeg støtter fullt ut innlegget til milo. I mange tilfelder vet vi ikke bakgrunnen for "dummhetene" Og - uansett må det være bedre å kommentere/rettlede akvaristen i den aktuelle tråden, i stede for å "henge" vedkommende ut i en "dummskaps-tråd"!

- Tore -
Det som iriterer meg mest, er att folk ikke får lov og vere nye på ett forum, (gjelder så klart ikke bare dette forumet her§)
Det som kan irritere er når folk på liv og død skal lete etter ting å irriteres over.
Inaktiv bruker
Jeg har faktigst ikke sagt noe om de nye på forumet, jeg spør etter ting som er misforstått innen akvariehobbyen. For eks.: I en gammel bok jeg fant stod det at hvis du har maller, så trenger du ikke filter, de gjør den samme jobben. Jeg vet ikke med dere men jeg blir litt irritert på sånne ting. Jeg har altså ikke sagt noe om nye på forumet eller nye innen akvariehobbyen... Men jeg respekterer det hvis det har hørt sånn ut, men det var hvertfall ikke ment sånn
Egentlig er ikke dette et så dumt spørsmål
Selvfølgelig er det mye man kan irritere seg over på et nettforum. F.eks så kan det være tendenser noen ganger til at det som starter som et spørsmål som man lurer på; la oss si om Malawi kan gå i et 125 liters akvarium, blir besvart med mange innlegg der man blir tillagt meninger man ikke har. For eksempel kan noen få som svar at "nei, klart det ikke er mulig å ha Malawi i 125 liter, MEN DU BRYR DEG IKKE OM FISKENE HAR DET GODT ELLER IKKE:..
Det kan jo godt hende at vedkommende som lurte på om det gikk greit med Malawi bryr seg mye om at fiskene skal ha det bra, men likevel synes det er greit å spørre (på tross av anbefalingene i kunnskapsbasen). Det betyr altså ikke at vedkommende ikke bryr seg om fiskene har det bra, men dette blir han/hun beskyldt for.... På tross av at det ikke stemmer.

Men, jeg tror nok mye av det folk reagerer på er å holde fisker i altfor små akvarier er noe som mange føler man må reagere på. Forhåpentligvis på en opplysende og høflig måte. Det er jo ikke så rent sjelden at det skjer, og med anbefalinger fra dyrebutikk eller av foreldre som kanskje mener det bør holde med et lite kar.Dette handler ofte om økonomi. Og det er veldig synd at starter-settene har krympet drastisk fra 60 liter til noe som heller er en stor vase...

Uansett blir det problemer hvis tråder utarter seg bare til krangling. Noen synes jo det er gøy også, men tviler spesielt på at nybegynnere synes dette er gøy. Særlig hvis ikke trådstarteren er med i diskusjonen mens andre har overtatt fullstendig. Helt enig med innlegget til milo.

Det er fort gjort å bli støtt på nettet. Dersom man gir sine råd og oppdager at vedkommende som spør bare fortsetter å spørre om andre mener noe annet (omtrent som om å samle støtte for sitt syn) når han/hun ikke får det svaret som er ønskelig. Det er heller ikke noe mange liker....

Dette er noe som kan virke irriterende. I alle fall på meg.
Noe som irriterer meg er nå jeg har salgsannonse ute på forumet og prøver å avtale tid for henting fks og ingen tilbakemelding etter det. Eller at en har gått i timer å ventet på vedkommende før en får beskjed om at det ikke er aktuelt likevel.

Det er helt lov å ombestemme seg ,men det er normal folkeskikk å gi beskjed .
Så please dere som enten skal kjøpe eller selge, vær litt flinkere til å gi beskjed om hva det blir til.
Inaktiv bruker
Takk for at dere tar dere tid til å svare, men det er ikke akkurat sånne ting jeg tanker på, mer sånne ting som mange gjør feil (ikke bare nybegynnere) for eks. Gullfisk i bolle.

Men takk for at dere gidder å bruke tid på meg
Sølvi Gullaksen
Noe som irriterer meg er nå jeg har salgsannonse ute på forumet og prøver å avtale tid for henting fks og ingen tilbakemelding etter det. Eller at en har gått i timer å ventet på vedkommende før en får beskjed om at det ikke er aktuelt likevel.

Enig, sånt irriterer meg også. Nesten like mye som når man bytter planter mot fisk med noen som man møter på halvveien, og riktignok møter opp, og kommer med fisken i matte poser som det er vanskelig å se inn i, så først når man kommer hjem oppdager man at fisken er halvdød, med finneråte, bukvattersott og det som verre er. Og ikke responderer på medisinering, så de likevel må avlives en uke senere.

Å kjøre flere mil og bytte vekk gode ting i bytte for å få lov til å avlive fisk etter at de har forurenset karanteneakvariet med fuglene vet hva, og man har brukt hundrevis av kroner på medisiner som likevel ikke funker på dem, er lixom ikke toppen av det hobbyen har å by på.

Det begynner å bli en stund siden nå, men jeg blir fortsatt sur når jeg tenker på det. Det finnes noen forbanna idioter der ute. Ikke forsto han hvorfor jeg var sur heller. Det virket som han trodde at vi kunne snakke om det, og så ville det ordne seg.

Det var vel kanskje sånn fiskene hadde endt opp med å bli så vanskjøttet som de var; Jeg kan lett forestille meg at han hadde snakket masse om å gi dem levelige forhold ...

Godt å få det ut. Hei, den tråden her er ikke helt meningsløs.
Inaktiv bruker
Takk for det
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Helgesen
Reklame for plussmedlemskap