Når man først skal anskaffe et stort kar

Da tenker jeg fra 600l og oppover. Hva er da det beste å skaffe? Jeg for min del kunne tenke meg et på 1000l, og jeg vet jo at det blir mer jobb jo større karet er.

Noen her som har gått fra 280l pluss/minus til et digert kar, og angret? Da evt ville hatt et enda større?

Har også vurdert 2 kar på 600l stk. Et ferskvann og et saltvann. Mulighetene er jo veldig mange ang anskaffelse av fisk til disse str, så trenger tips og råd =)

Er vel kanskje like greit å kjøpe brukt?
Jeg kjøpte et på 750 liter for et par år siden. Det ble ødelagt under transport og jeg fikk da et på 840 liter i stedet. Dette er 10 cm høyere. Greit for skalarer og sånt, og 90 liter i "bonus", men man trenger selvfølgelig 10 cm lengre armer for å nå bunnen, noe som ikke er like greit. Så tenk over lengden på armene, og hvilken høyde og "dybde" (altså ut fra veggen) som vil passe for deg.
Kampfisk
Jeg kjøpte et på 750 liter for et par år siden. Det ble ødelagt under transport og jeg fikk da et på 840 liter i stedet. Dette er 10 cm høyere. Greit for skalarer og sånt, og 90 liter i "bonus", men man trenger selvfølgelig 10 cm lengre armer for å nå bunnen, noe som ikke er like greit. Så tenk over lengden på armene, og hvilken høyde og "dybde" (altså ut fra veggen) som vil passe for deg.

Der sa du noe, må jo rekke nedi bunnen. Finnes det avlange svære i dyrebutikken, eller må man gå privat da?
Jeg liker veldig godt 960 literene som er 200x80x60 (lbh). Husker ikke merke, men tror flere har de. Da får du god bunnplass + du rekker til bunn.

Vil også legge til at større kar = myyyye mindre arbeid.. Du skal bare bytte vann. Invester i skikkelige filtre, så slipper du unna mye ulumsk.. Jeg hadde kjørt 2xfx5.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap