Sending av fisk.

Jeg trenger å få sendt noen fisk til sin nye eier. Har ikke gjort dette før, så lurer på hvordan dette er best å gjøre.

Holder det å putte fiskene i poser, rulle dette inn i avispapir og stable i en pappeske? Tenkte å merke esken med FORSIKTIG, INNEHOLDER LEVENDE FISK...

Kan vel sendes som vanlig pakkepost...

Takker på forhånd for svar.
Fisk
må ikke merkes med levende fisk,da får du ikke lov og sende.
Fisk
må sendes som a post brev eller Express over natt.vanlig pakke tar 2-5 dager og det går som regel dårlig for fisken
du kan jo sjekke opp bussruter på strekningen og evn sende med bussen.
blir vanskelig med buss. men kan ta ekspress over natt. hvordan pakkes de? bare i poser med vann og luft?

takk for svar
Hva slags fisk, hvor store er de, og hvor mange skal du sende ?

Husk at alt som du sender i posten må tåle et fall på 2 meter. "Burene" som Posten bruker er 2 meter høye, og når disse tømmes faller de som ligger øverst 2 meter. Tenk deg at du står på en stol og slipper posen med fisk i gulvet, dette kan de oppleve under sending i posten.

Personlig liker jeg ikke sending av fisk i post, og det er heller ikke lovlig.
Ok. Takk for svar. Det avhenger litt av hva kjøper ønsker, men jeg skal pakke de så godt jeg kan. Har anbefalt han å ta ekspress over natt. Det blir for dyrt, så da er det kan det hende han ombestemmer seg. Ønsker jo det beste for fisken, er jo derfor jeg omplasserer de...
Tilfeldig bekjentskap
© mona opland
Reklame for plussmedlemskap