Liiite akvarium, hvilken fisk?

Har kjøpt et 27 L akvarium.. Vet det er veldig lite men.. Hvilke fisk kan jeg ha i dette? hadde lyst på en kampfisk i allefall.. Trenger den kanskje plassen alene? eller bør den være sammen med noen? (dumme spørsmål fra nybegynner )
Hei, og gratulerer med nytt akvarium.

27 liter er nok mindre enn hva jeg ville ha anbefalt å ha fisk i, og jeg ville kanskje satt det opp som reke kar.

Men om du vil ha fisk så må du se på de minste fiskene som ikke er stimfisk. Jeg har gjort klart et søk i fiskebasen til deg her:

http://akvaforum.no/search.cfm?search=fish&family_id=&Fresh=1&Sch=0&size_from=1&size_to=100&difficulty=&gh_from=0&gh_to=12&ph_from=6&ph_to=7.6&temp_min=10&temp_max=35&tsizefl=20&tsizetl=40&tsizefcm=40&tsizetcm=300

Disse er små fisker som liker samme vannverdier som kampfisk.

Jeg vil som sagt ikke i utgangspungtet hatt noen fisk i noe så lite, men jeg har sett kampfisk og andre fisk blitt solgt i mye mindre akvarium. Jeg vil instendig anbefale å ikke ha mange. 1 kampfisk og kanskje 2 andre. 3-4 andre om 2 av dem liker seg i overflaten av akvariet og 2 liker seg i bunnen slik at de fordeler seg utover hele plassen. Og en liten sugemalle. Sugemallen må du sikkert gi bort når den vokser seg stor.

Skaff seg noen dekorasjoner og planter slik at det blir noen gjemmeplasser i akvariet, men ikke overfyll det.
Du kan fint ha kampfisk i en 27l, men da ville jeg nok ikke hatt andre fisker i den. Evt ett par snegler som tar alger og renser litt.
Ellers så finnes det mange fine små fisker som kan gå i 27l.
Selv har jeg kampfisk i 20l'ere og en stim med Moskito samt reker i en 23l.
Cathy
Du kan fint ha kampfisk i en 27l, men da ville jeg nok ikke hatt andre fisker i den. Evt ett par snegler som tar alger og renser litt. Ellers så finnes det mange fine små fisker som kan gå i 27l. Selv har jeg kampfisk i 20l'ere og en stim med [URLBLOCK1] samt reker i en 23l.

takk for svar. tenker jeg har en kampfisk og et par snegler da
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap