Vanntestere:)

hei er prodac et bra merke for vanntestere eller burde jeg ha noe annet??
jbl tetra test eller noe annet?? og hvorfor er et bedre enn det andre er det bedre tessting og nærmere svar?
Jeg bruker kun JBL dråpetester. Spesielt den for nitritt - NO2 - er mer nøyaktig enn Tetra. Prodac kjenner jeg ikke.
Pass opp for teststicks, de er tilnærmet ubrukelige.
ok hvilke testet av jbl bør jeg kjøpe?? (har ingen trenger de viktigste)
I tillegg til NO2 og pH må du ha NH3/NH4 (ammoniakk), og gjerne NO3 (nitrat) GH (permanent hardhet).
Er alle testene jeg trenger i jbl combiset??
Nei, det er de ikke. Ingen sett har den "rette" kombinasjonen av tester, etter min mening.
kan jeg kjøpe den og noen tester vedsiden av liksom?? eller er det bedre å kjøpe hvær for seg?
Det får du regne på selv Du gjør naturligvis akkurat det som passer deg, men regner med at du har tenkt å handle på nett (å kjøpe tester i dyrebutikken er ofte grisedyrt) ? Jeg handler det aller meste fra Aquaristikshop i Tyskland.
koster ikke frakten litt da? så på den nett sida og fant noen vann tester i et sett kan si hvilke og hvis du ser noen som du syns jeg skulle hatt som nybeggyner så blir jeg glad for svar

-PH
-KH
-CO2
-NO2
-NO3
-NH4 hva er dette??)
-NH3 (hva er dette ??)

er disse greie??

Den koster ikke mer enn det Posten tar for å sende pakker innenlands. En innholdsrik pakke med bl.a. et stort utvendig filter kostet 26 Euro i frakt. Tviler på at Posten hadde matchet det...
Lompus
koster ikke frakten litt da? så på den nett sida og fant noen vann tester :) i et sett :) kan si hvilke og hvis du ser noen som du syns jeg skulle hatt som nybeggyner så blir jeg glad for svar :) -PH -KH -CO2 -NO2 -NO3 -NH4 hva er dette??) -NH3 (hva er dette ??) er disse greie??

Noen som mangler?
NH3 er ammoniakk, og NH4 er ione-formen av ammoniakk (altså egentlig NH4+). Dette måles i samme test.

CO2 er ikke så viktig, hvis du skal ha CO2-injeksjon i karet ditt bør du ha en kontinuerlig måle-innretning sammen med utstyret. Men GH bør du nok også ha.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap