Innrede på nytt?

Hei

Det lille 55-liters-karet mitt synes jeg ikke er noe pent lenger. Liker ikke måten plantene har vokst til på (vallisneria bla), og har lyst til å plukke opp alt og begynne på nytt med andre planter.
Men hva gjør jeg med fiskene så lenge? Jeg har bare dette karet. Tar vel ikke så lang tid å plukke opp alt og plante andre planter, men tror dere de dør av skrekk om jeg roter som en gal nedi der? Vi snakker om nanofisk; stjernedanio, pygmecory og klovnekilli. Burde jeg putte dem i en bøtte så lenge, eller? Og hvor lenge kan de stå i en bøtte? En time eller to?

Vil jeg se store endringer i vannkvalitet ved å bytte ut ganske "mye" plante, med noen nye og mindre?

Eirik
Fyll en balje med akvarievann. Så lar du pumpa og varmekolba surre og gå oppi balja. Da klarer de seg lenge, og samtidig holder du liv i bakteriene i pumpa. Så lenge de nye plantene er friske, så bør ikke disse påvirke vannverdiene dine
Jeg har som oftest omintredet litt i små etapper og latt fiskene gå i karet. Flytting og fanging er ofte en vel så stor stressfaktor.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Helgesen
Reklame for plussmedlemskap