Pumpa blåser luftbobler

Pumpa til filteret mitt begynner av og ti å blåse bobler og dermed bråke... når jeg legger gummislangen oppi vannet slutter den... kan den ligge der? Eller er det andre måter å få den til å være stille på?
Det er en gummislange som går ut fra pumpa. Når jeg tetter utblåsningen på pumpa så kommer det vann ut av denne slangen.. vet ikke om dette forklarte noe...
Denne gummislangen... Er den festet til utblåsningen på pumpa, og den andre enden står over vannflata? Isåfall er dette en diffusor. Den er der for å tilføre oksygen i vannet. Kan lage noe mer lyd, men bra å ha..
Hva slags filterpumpe har du?

Dersom pumpa er gått litt tett så blir det fort luftbobler.

Innvendige filterpumper må renses temmelig ofte. Jeg renser mine en gang i uken. Impellene må også sjekkes og renses ganske ofte.
Ok ja det kan være det som gjør det... kjøpte den brukt for ca 2 uker siden, jeg vet ikke hvor lenge det er siden den er rengjort. Det er innvendig pumpe. Fluval ett eller annet. Den pumper 450l/t. Er det greit å gjøre dette mens jeg kjører inn karet?
Plussmedlem
Så lenge ingen del av et innvendig filter er over vann blåser den ikke luftbobler. Som det sies ovenfor er den gummislangen som du kaller det beregnet på å suge ned luft som blåses ut av munnstykket på filteret sammen med vannet. Ta av slangen, så slutter det. Eller hvis det er en tynn (ca6mm) og ganske myk slange, knyt knute på den...
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap