Merkelig skapning.

Denne oppdaget jeg i akvariet mitt i går. Spurte på TAM hva det kunne være siden den må ha fulgt med en plante derfra men de visste ikke hva det var. Så fort den dukker frem igjen skal jeg fjerne den og forhåpentligvis få tatt et bedre bilde av den. Er det noen her som vet hva dette er?
Ser ut som en øyenstikkerlarve. Ikke noe farlig, bare spennende med slike skapninger i akvariet - sålenge du ikke har veldig små fisker/yngel. De er jo små rovdyr, tross alt.
Ja, det ser ut til at det er øyestikkerlarve. Som allerede beskrevet, ikke noe farlig men det er et rovinsekt, så yngel kan fort forsvinne.

Selv så fikk jeg to slike larver i akvariet for noen år tilbake. De måtte ha fulgt med en rot jeg hadde plukket fra en bekk i nærområdet. Jeg oppdaget faktisk ikke larvene før det satt en øyestikker på døra i stua, og puppen til larven satt igjen i åpningen til luftslanger og lignende i akvariet. Den hadde mao klekket der. Den andre larven fant jeg, som deg, i grusen i akvariet.

Tusen takk for svar
begge 2, Når den dukker frem igjen (har gjemt seg under plantene) så skal jeg fjerne den men godt å høre at det ikke er noe verre .
Tilfeldig bekjentskap
© Stian Wego
Reklame for plussmedlemskap