Akvariemagasin

Hei folkens!

Skikkelig lenge siden jeg har vært i dette gamet nå, men kjenner at interessen fortsatt er der, selv om det nå snart er 5 år siden jeg la opp. I løpet av disse 5 årene har jeg brukt det mesta av energien min på film, foto og grafisk design. I det siste har jeg blitt svært interesert i magasin-formatet, og jobbet en del med utforming av dette. Jeg har en stund hatt et ønske om å starte et eget magasin (nettmagasin i første omgang), men har ikke følt at jeg har hatt en egen nisje å jobbe utifra. Helt til jeg begynte å tenke på dette samfunnet, om det er mulig å kalle det det.

Men å lage et magasin krever alltid mye, og mange folk må jobbe sammen for at det skal bli en realitet. Det kreves at det finnes folk som, på frivillig basis, ønsker å skrive artikler, ta bilder osv. Jeg vet at det finnes både dyktig fotografer og skribenter her inne. Jeg vil ta på meg oppgaven som designer og redaktør, om vi får i gang noe.

Siden det tar lang tid å bygge opp nok matriale, og siden akvariehobbyen ikke er den med mest nyheter og begivenheter, tenker jeg at det kunne vært nok med mellom 2 og 4 nummer i året, men dette blir jo selvfølgelig å tenke langt frem. I første omgang trenger jeg å vite om noen i det hele tatt støtter opp prosjekter, og om noen ønsker å være en del av det.

Artikler kan handle om alt innefor hobbyen: oppdrett, planter, aquascaping, saltvann osv.

Aquascapingworld.com hadde for noen år siden en del magasin-nummere, men det har ikke kommet nye derfra siden desember 2010.

Jeg er svært inspirert av stilen til magasinet Vak, om noen kjenner til dette. Et magasin om fluefiske og livstil - som samtidig viser at relativt smale nisjer fungere.

I første omgang er tanken at magasinet kan publiseret på issue.com, og kansje ha en slags tilknytning til formuet her.

Utvikling av grafisk profil, logo, navn osv. tenker jeg kan starte om det blir noe rundt prosjektet.

Hva tenker folket? Er det noen som er interessert i å bli en del av prosjektet?

-Ivar Simonsen
Tommel opp!
Jeg er for fersk til at jeg har noe særlig å bidra med, men jeg fikk veldig lyst til å *lese* et slikt magasin.

I magasinformen ligger det noen muligheter til å aktualisere og grave frem diskusjonstema som kan få forumsmiljøet mer aktivt igjen. Et redigert medie kan også samle forumet, klubbene og skogen av facebook-grupper til diskusjon av både nyheter og de mer varige dilemmaene i hobbyen.
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap