Hjelp til valg av fisk og reker

Hei!
Det ser ut som jeg får meg en reol med 3 akvarier på 54 liter.
Så er jeg veldig usikker på fisk jeg vil ha oppi.
Kan kanskje dere komme med noen eksempler?
Kunne gjerne tenkt meg å ha litt stilige reker også oppi.

Hva med å drette opp de rekene du allerede har? Plukk ut noen du synes er finest. Selg eller gi bort, underveis, de du har til overs. Behold alltid de fineste. Del dem i flere linjer, kryss linjene.
Det hadde jeg gjort, da.
Men det er ikke alltid best å spørre andre. Gå inn i deg selv og spør hva det er som fascinerer deg med akvariehobbyen
Mulighetene er mange. Les mye i kunnskapsbasene og artikler her om du trenger inspirasjon.
jeg har så si kvittet meg med alle rekene mine, fikk ikke tak i alle, men tenkte jeg ikke ville krysse fler. Så må greie å luke ut noen som jeg kunne tenke å ha. Hadde vært moro å hatt noen som ikke krysset seg i samme, men jeg greier virkelig ikke helt finne ut alt om rekene, syntes det var litt innviklet :P hehe

Ok, så du har bare litt reker igjen? Har du sett på snegle- og skalldyr-basen? Under "Kunnskap" på menylinja øverst. Der er det liste over mange reker (rull ned). Heldigvis kommer det latinske navnet på artene først.
Alle reker som begynner på navnet "Neocaridina" er så nært beslektet at de kan krysses med hverandre. Neocaridinareker har du jo allerede, så du bør velge reker med et annet latinsk navn. Rekene til 54-liters-akvarier bør være små.
Det samme gjelder fisk. Se på det første latinske navnet; er det det samme kan fiskene krysses. Eks. "Poecilia reticulata"( guppy) og "Poecilia sphenops" (molly) kan, men bør ikke, krysses.
okay, tusen takk for tips. Da blir det mye lettere

Bare spør igjen om du lurer på noe.
Tilfeldig bekjentskap
© Gro Solvang
Reklame for plussmedlemskap