Ha akvarium i rå og kald kjeller. erfaringer?

heiann har jobbet og styra masse for å få satt opp en 430L i den nyoppussa spisestua mi. men nå som jeg har fylt det med vann så syns jeg det blir alt for mye bevegelser i karet når jeg går rundt i rommet, og spisestua er rett ved karet så når det sitter 8 voksne, unger og bikkjer flyger rundt der så er jeg redd uhyggelige ting kan skje
har satt karet rett på dragerne og inntil veggen der dragerne ligger ann på en betongstøttemur i kjelleren.
derfor tenkte jeg å kjøpe ett mindre kar å ha der 430l står nå og sette det store karet i kjelleren. men det er en murkjeller i et gammelt hus som blir litt rå om sommeren og helt ned i 1 grad om vinteren. noen som har erfaringer med kar i slik kjeller?
takker for svar og forslag
Inaktiv bruker
Har 3 kar i råkald kjeller, det fryser der om vinteren.
Jeg delte av rommet så godt som det lot seg gjøre, tettet sprekker og la tepper på gulv og noen gammle tepper på veggene, monterte 1 panelovn, når det er -25 ute holder jeg 15 varmegrader i kjelleren.
Takk for godt tips men jeg styra og tenkte fælt så nå har jeg satt inn avstivere i kjelleren med stender ned og bytta til breiere sko på akvariestativet så nå ble det kjempe bra glad jeg slipper å flytte karet men blir nok noen i kjelleren etterhvert.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap