Flytteplan 240liter

Hei.
Jeg skal flytte (for første gang) et 240 liters akvarie i neste uke. Og har laget en "plan" Vil gjerne ha tilbakemelding på om planen høres ok ut.

Scenarioet er at jeg skal flytte en reisevei som tar omtrent 1time og 30 minutt å kjøre.

Jeg har kjøpt inn bøtter med lokk og 4 x 25 liter plastkanner, sistnevnte til akvarievann.

1. Tapper ut en 10-litersbøtte med vann som jeg setter pumpa i så den kan gå til vi drar.
2. Tapper ut 100 liter på kanner.
3. Plukker ut stein, røtter og planter. Legger det i egne bøtter.
4. Fanger fisk og legger i en bøtte med lokk, har små hull i lokket.
5. Tapper ut og tømmer ut resten av vannet.
6. Fyller sand og grus i bøtter. Jeg har tre lag med forskjellig "næringssang" og rådasand på toppen. Om dette blandes så gjør det ikke noe, har en 20 liters med rådasand som jeg har tenkt å bruke til å legge som topplag når jeg kommer frem.
7. Legger alt utstyr i en eske.
8. Bærer alt ned til bilen
9. Henter pumpa, slår den av, stenger ventilene og beholder vannet i pumpa (Ca 10 liter)
10. Kjører pent og pyntelig til destinasjonen og spiser en svele på ferga

11. Bærer inn pumpa og en 25 liters dunk med vann, heller i en 10-liters bøtte og setter den i gang i bøtta. Pumpa blir uten strøm i ca 1,5 time til 2 timer avhengig om jeg rekker ferge eller ei.
12. Bærer inn bord og akvarium og setter det på plassen sin.
13. Fyller i sand/grusen som jeg tok med
14. Legger på en til to cm med ny fersk sand
15. Setter på plass pynt og dill.
16. Fyller i vannet fra dunkene
17. Planter i plantene
18. Fyller opp resten av vannet med ferskt vann.
19. Har i fiskene.
20. Hekter på pumpa og kjører i gang.

Er det noe annet jeg må tenke på? Ca 120 liter av vannet er "gammelt vann" før vi reiser. Det er varmt i været så vannet holder seg på ca akseptabel temperatur.

Alle bøtter og dunker er nyinkjøpte og ikke brukt til noe annet.
Spm er om filterbakteriene overlever opptil 2 timer uten sirkulasjon men.... Du får jo kjøpt 230v-12v omformere med 12v bilstikk da som du bare kobler i sigarettenner'n i bilen.. da er det bare tut å kjør da
Hvis ikke så kan du risikere at bakteriene dør og må ha masse vannbytter i nær fremtid...

Ellers så virker planen din bra den, men burde uansett aktivt teste vannet etter karet er i drift igjen.. Lykke til
Tilfeldig bekjentskap
© Rolf H Dahl 2012
Reklame for plussmedlemskap